Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Jajja spammar igen

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-08-28, 08:36 #31
www.ericssonstrading.se www.ericssonstrading.se är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 39
www.ericssonstrading.se www.ericssonstrading.se är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 39
Samuel> Nu är det ju många inom branchen som sagt sitt. Det verkar som de flesta inte tycker det är OK. Då undrar jag som kund givetvis vad ni säger nu samt vilka åtgärder ni kommer att göra.
www.ericssonstrading.se är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-28, 15:40 #32
Samuel Sylvanders avatar
Samuel Sylvander Samuel Sylvander är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 16
Samuel Sylvander Samuel Sylvander är inte uppkopplad
Nykomling
Samuel Sylvanders avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 16
Citat:
Originally posted by www.ericssonstrading.se@Aug 28 2008, 08:36
Samuel> Nu är det ju många inom branchen som sagt sitt. Det verkar som de flesta inte tycker det är OK. Då undrar jag som kund givetvis vad ni säger nu samt vilka åtgärder ni kommer att göra.
Vi kommer fortsätta att:
  • Leverera goda resultat till våra kunder
  • Hålla dom avtal vi tecknar med våra kunder och partners
  • Utveckla branchledande produkter med korta bindningstider
  • Skapa fler relevanta samarbeten
  • Bygga bättre och bättre hemsidor

/Samuel
Samuel Sylvander är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-28, 15:41 #33
Samuel Sylvanders avatar
Samuel Sylvander Samuel Sylvander är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 16
Samuel Sylvander Samuel Sylvander är inte uppkopplad
Nykomling
Samuel Sylvanders avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 16
Citat:
Originally posted by ConnyWesth@Aug 26 2008, 00:29
De företag som inte håller sina ingångna avtal ska man aldrig mer göra affärer med.
Jag håller helt med dig Conny. Hållar man inte de avtal man tecknar med sina kunder så har man snart inga kunder.
Samuel Sylvander är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-28, 16:17 #34
Intets avatar
Intet Intet är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 322
Intet Intet är inte uppkopplad
Flitig postare
Intets avatar
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 322
Det är bara en tidsfråga innan google inser vad Jajja håller på med. Då är det kört för Jajja. Förstår inte hur "seriösa" företag kan hålla på med bloggspam utan att fler reagerar...
Intet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-28, 16:50 #35
www.ericssonstrading.se www.ericssonstrading.se är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 39
www.ericssonstrading.se www.ericssonstrading.se är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 39
Som kund är man ju enormt besviken....... Skall man orka dra det vidare? Vad tror ni som sett spambloggarna, har man en chans att vinna i rätten (det står att de skall använda googles riktlinjer i avtalet). Känns jättetråkigt att behöva lägga tid på sådant här men Jajja var helt ointresserade av att hitta en lösning. De bryr sig uppenbarligen inte alls om sina kunder och inte heller om sitt rykte.
www.ericssonstrading.se är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-29, 05:01 #36
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
Skapar de spam-bloggar så bryter de mot Googles riktlinjer, och i så fall även sitt egna avtal. Men är det så enkelt att bevisa i rätten? Kanske lättare om en du får stöd av en talesman från Google, vilket iofs nog inte är jätte svårt att få.

Dessa trådarna gynnar knappast Jajja, och läser man tråden får man uppfattningen att Samuel undviker att svara på ursprungsfrågan.
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-29, 05:13 #37
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Originally posted by FredrikMH@Aug 29 2008, 05:01
Skapar de spam-bloggar så bryter de mot Googles riktlinjer, och i så fall även sitt egna avtal. Men är det så enkelt att bevisa i rätten? Kanske lättare om en du får stöd av en talesman från Google, vilket iofs nog inte är jätte svårt att få.

Dessa trådarna gynnar knappast Jajja, och läser man tråden får man uppfattningen att Samuel undviker att svara på ursprungsfrågan.
Avledningsmanöver är en vanlig Militär strategi som funkar lika bra för att avleda uppmärksamheten från missnöjda kunder i SEO-branchen ...
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-29, 10:39 #38
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
Finnmeras avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Citat:
Originally posted by FredrikMH@Aug 29 2008, 05:01
Skapar de spam-bloggar så bryter de mot Googles riktlinjer, och i så fall även sitt egna avtal. Men är det så enkelt att bevisa i rätten? Kanske lättare om en du får stöd av en talesman från Google, vilket iofs nog inte är jätte svårt att få.

Dessa trådarna gynnar knappast Jajja, och läser man tråden får man uppfattningen att Samuel undviker att svara på ursprungsfrågan.
Att få stöd fråne en person på Google är tyvär inte så lätt som man kan tro, det är min erfarenhet även om de skulle tjäna själva på det.
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-29, 10:56 #39
Eclipse Eclipse är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 358
Eclipse Eclipse är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 358
Det finns ju ingen poäng i att hålla låda och att gapa...

Varken med Google eller med olika aktörer, Jajja i just detta fallet.

Folk säger att dom gillar Google. Både skriftligen som i denna tråden, men även genom att välja bort andra aktörer i stora undersökningar. (Jag menar på världsbasis nu.)

Det bord stå klart för alla att det är inga nollor som knackar kod på Google!

Varför skulle dom klara av att koda världens bästa sökmotor men samtidigt inte ha koll på marknaden!?

Citat:
Att få stöd fråne en person på Google är tyvär inte så lätt som man kan tro, det är min erfarenhet även om de skulle tjäna själva på det.
Google ser och hör ALLT. Det är lättare att få kontakt än du tror. Dom bara orkar inte svara på alla brev... Det skulle i ärlighetens namn inte jag heller göra!


****
Kungen på sökmotor hette tidigare AltaVista. Tills en dag då Google lanserade ett nytt koncept och AltaVista snabbt föll i glömska.

Google vet att deras placering i folks medvetande snabbt kan förändras. Google utvecklar sin motor varje dag, hela tiden. Annat vore digitalt självmord!

Sen att det finns folk på på diverse forum som inte verkar helt övertygade om detta, det är en helt annan sak! :-)


****
Jag stödjer Jajja i deras affärsmetoder. Dom får gärna fuska och spamma.

Samma med Google. Dom får gärna indexera sån skit. Om dom inte vet bättre, så gärna för mig. En vacker dag kommer folk på att det finns en sökmotor som rensar fortare, snabbare och bättre än Google! :-)
Eclipse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-30, 16:12 #40
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
Finnmeras avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Citat:
Originally posted by Eclipse@Aug 29 2008, 10:56
Det finns ju ingen poäng i att hålla låda och att gapa...

Varken med Google eller med olika aktörer, Jajja i just detta fallet.

Folk säger att dom gillar Google. Både skriftligen som i denna tråden, men även genom att välja bort andra aktörer i stora undersökningar. (Jag menar på världsbasis nu.)

Det bord stå klart för alla att det är inga nollor som knackar kod på Google!

Varför skulle dom klara av att koda världens bästa sökmotor men samtidigt inte ha koll på marknaden!?

Citat:
Att få stöd fråne en person på Google är tyvär inte så lätt som man kan tro, det är min erfarenhet även om de skulle tjäna själva på det.
Google ser och hör ALLT. Det är lättare att få kontakt än du tror. Dom bara orkar inte svara på alla brev... Det skulle i ärlighetens namn inte jag heller göra!


****
Kungen på sökmotor hette tidigare AltaVista. Tills en dag då Google lanserade ett nytt koncept och AltaVista snabbt föll i glömska.

Google vet att deras placering i folks medvetande snabbt kan förändras. Google utvecklar sin motor varje dag, hela tiden. Annat vore digitalt självmord!

Sen att det finns folk på på diverse forum som inte verkar helt övertygade om detta, det är en helt annan sak! :-)


****
Jag stödjer Jajja i deras affärsmetoder. Dom får gärna fuska och spamma.

Samma med Google. Dom får gärna indexera sån skit. Om dom inte vet bättre, så gärna för mig. En vacker dag kommer folk på att det finns en sökmotor som rensar fortare, snabbare och bättre än Google! :-)
Och hur många kontakter med Google har du haft med förslag/önskningar på förbättringar som även de till synes skulle tjäna på med tanke på det du skrev ?

Jag kanske bara har haft otur men tro mig jag har försökt x antal gånger utan att få någon aha känsla.

Visst har Google mycket kunskap och bra tekniker men nog lär summan av alla hackers runt om i världen vara bra mycket större speciellt då det finns så mycket pengar att hämta i detta mediet.
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017