Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Tvsidan.se Ripp På Tv.nu

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2003-11-20, 00:26 #31
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
Låter lukrativt om det är just det som TT tar betalt för.
Jepp bra betalt men man skall inte förringa arbetet dom gör, jag har vi flera tillfällen här på WN berättat om denna situation och erbjudit vem som helst som kan göra samma sak billigare får en kund direkt.

Varje dag skall runt 70 - 100k olika personer kolla vad det är på tv så det är viktigt att allt funkar, och TT-Spektra har gjort ett bra jobb hittils.

Citat:
Med den kunskap jag hade då jag skrev det var det välgrundat, men jag tar tillbaka det eftersom du nu förklarat och jag ber om ursäkt.
Inga problem, nu fortsätter vi snacka om annat.

WN
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-11-21, 03:18 #32
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
Originally posted by jake@Aug 21 2003, 15:34
WN och omander hur har ni löst det tex?
Jag kan inte tala för Omander men denna bilden är ganska tydlig hur han gör ...

http://www.p6.com/1.gif
http://www.p6.com/8.gif

Jag har vid ett flertal tillfällen förklarat att TT-Spektra inte kommer att vara lika passiva som tidigare, men ändå har vissa inte följt rekommendationen att ta bort det stulna matrialet.


WN
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-11-21, 03:40 #33
Marios avatar
Mario Mario är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 668
Mario Mario är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Marios avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 668
Det där kallar jag pinsamt, dom kan väl stämma han för det där?
Mario är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-11-21, 13:10 #34
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 566
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 566
Haha det där var två fina scrshots WN :)

Pinsamt... han tjänar väl inte några större summor på det så jag förstår inte riktigt varför han inte lägger ner...
Tobbe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-11-21, 16:25 #35
Pekay
Guest
 
Inlägg: n/a
Pekay
Guest
 
Inlägg: n/a
Citat:
Ursprungligen postat av WN
Citat:
Ursprungligen postat av jake
WN och omander hur har ni löst det tex?
Jag kan inte tala för Omander men denna bilden är ganska tydlig hur han gör ...

http://www.p6.com/1.gif
http://www.p6.com/8.gif

Jag har vid ett flertal tillfällen förklarat att TT-Spektra inte kommer att vara lika passiva som tidigare, men ändå har vissa inte följt rekommendationen att ta bort det stulna matrialet.


WN
Jag tycker det är fel att "rippa" utav innehåll som andra webmasters betalar för.
Det skapar en konkurrens som är orättvis. Sen kan man ju diskutera
att priset per TV-kanal är hög. Men det har inget med saken att göra.


Bedrev jag en hemsida där jag köpte innehållet och sen kommer
dm.se och rippar utav allt innehåll och konkurrerar med mig.
Ja, då är det ju att bara ta sin cykel och cykla ner till skåne (har ej körkort .

Nejmen, det är vanlig vett.
Iaf, de där bilderna thomas, klockrena :-)
Se till att ha backup på dem!


  Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-11-23, 00:03 #36
Christian O Christian O är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 91
Christian O Christian O är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 91
Känns som det än en gång är dags för en kommantar från the bad guy i ämnet :-)

När jag startade tvsidan hade jag ingen koll på hur rättsläget såg ut. Jag trodde, som jag antar att de flesta andra som inte är insatta på områden, att TV-tablåer inte är copyrightskyddade.

Efter att jag för första gången såg denna diskussion blev jag tveksam till hur rättsläget var. Den enda som har anklagat mig för brott mot upphovsrätten är dock mannen bakom den konkurrerande sajten TV.nu. Jag har alltså inte hört ett ord från företagen som påstås ha rätt till TV-tablåerna. Detta trots att jag inte direkt gör något för att försöka dölja sidan eller vem jag är.

Mitt beslut blev att jag körde på som tidigare tills att någon från officiellt håll skulle kontakta mig om att jag gjorde intrång i deras copyright. Anledningen till detta är att jag som sagt inte var säker på hur rättsläget såg ut.

Jag har än idag inte fått något mail eller på annat sätt hört från TT som påstås ha rättighet till TV-tablåerna. Skulle någon annan kopiera någon av mina sajter skulle jag onekligen ta kontakt med honom/henne. Efterhand som tiden gick utan att de kontaktade mig blev jag därför mer och mer tveksam till huruvida de verkligen hade rättigheterna.

Nu när jag dock har fått någon slags bekräftelse (se skärmduparna från tvsidan ovan) lägger jag ner sidan. Inget snack om den saken. Ett enkelt mail eller telefonsamtal för några månader sen hade iofs också räckt.


Innan jag för gott tar bort sidan skulle jag dock vara tacksam om du WN som verkar ha koll berättar för mig vilka kaners tablåer som TT har copyright till. På vilket sätt har de rättigheter till dessa, dvs har de skrivit programbeskrivningarna själva eller har de köpt upp rättigheterna till beskrivningarna från respektive kanal?

Skulle vara bra att få reda på detta så jag vet om det finns några delar av materialet på tvsidan som ej är skyddat av copyrigh och jag således skulle kunna fortsätta använda i ena eller andra formen.

Tack på förhand!
Christian O är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-11-23, 00:26 #37
Pekay
Guest
 
Inlägg: n/a
Pekay
Guest
 
Inlägg: n/a
Citat:
Originally posted by Christian O@Nov 22 2003, 22:03
Känns som det än en gång är dags för en kommantar från the bad guy i ämnet :-)

När jag startade tvsidan hade jag ingen koll på hur rättsläget såg ut. Jag trodde, som jag antar att de flesta andra som inte är insatta på områden, att TV-tablåer inte är copyrightskyddade.

Efter att jag för första gången såg denna diskussion blev jag tveksam till hur rättsläget var. Den enda som har anklagat mig för brott mot upphovsrätten är dock mannen bakom den konkurrerande sajten TV.nu. Jag har alltså inte hört ett ord från företagen som påstås ha rätt till TV-tablåerna. Detta trots att jag inte direkt gör något för att försöka dölja sidan eller vem jag är.

Mitt beslut blev att jag körde på som tidigare tills att någon från officiellt håll skulle kontakta mig om att jag gjorde intrång i deras copyright. Anledningen till detta är att jag som sagt inte var säker på hur rättsläget såg ut.

Jag har än idag inte fått något mail eller på annat sätt hört från TT som påstås ha rättighet till TV-tablåerna. Skulle någon annan kopiera någon av mina sajter skulle jag onekligen ta kontakt med honom/henne. Efterhand som tiden gick utan att de kontaktade mig blev jag därför mer och mer tveksam till huruvida de verkligen hade rättigheterna.

Nu när jag dock har fått någon slags bekräftelse (se skärmduparna från tvsidan ovan) lägger jag ner sidan. Inget snack om den saken. Ett enkelt mail eller telefonsamtal för några månader sen hade iofs också räckt.


Innan jag för gott tar bort sidan skulle jag dock vara tacksam om du WN som verkar ha koll berättar för mig vilka kaners tablåer som TT har copyright till. På vilket sätt har de rättigheter till dessa, dvs har de skrivit programbeskrivningarna själva eller har de köpt upp rättigheterna till beskrivningarna från respektive kanal?

Skulle vara bra att få reda på detta så jag vet om det finns några delar av materialet på tvsidan som ej är skyddat av copyrigh och jag således skulle kunna fortsätta använda i ena eller andra formen.

Tack på förhand!
Det tycker jag är bra sagt och rätt agerat!

Men, idiotiskt från TT spektra om de inte kontaktat dig tidigare.
Som sagt, jag är inte så insatt i detta ämne.

  Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:30.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017