Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Problem med A c m e

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-04-25, 09:51 #31
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
ACME blåser många av sina kunder.

DinaButiker du är inte ensam kan jag säga, handlar det om större pengar?
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-25, 10:32 #32
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
Originally posted by robertsson@Apr 25 2006, 09:48
Varför är admin så fega att man bytt topic från ACME till A C M E?
Har ni fått betalt från Acme eller vad är det frågan om?
ACME sitter och blåser företag på stora belopp och admin@wn låter dessa skurkar komma undan.

!PINSAMT WEBMASTER NETWORK, PINSAMT!

Om Acme hade haft rent mjöl i påsen hade man haft tillstånd från FI att bedriva sin verksamhet. Avsaknaden av detta tillstånd visar på att det finns oegentligheter.
Detta är inget unikt för just acme, när kritik av denna kaliber visas på WN så brukar jag editera.

Sedan var tråden innan jag städade den baserad på "jag har en kompis som ..." samt "jag har hört att ...".

Utöver det ansåg jag att det mestadels var konkurrenter till acme som höll denna tråd levande och för mej är det inga bra tecken. Rätt eller fel vet jag inte än men jag tar ofta det säkra före det osäkra.

Citat:
!PINSAMT WEBMASTER NETWORK, PINSAMT!
Inget unikt för denna tråd som sagt utan mer en regel än undantag när denna typ av inlägg skall få vara kvar.

§1 - Netiketten
- Personangrepp, förtal eller smutskastning av företag får ej förekomma. Använd konstruktiv kritik så det även framkommer vad som är bra, vad som kan bli bättre och hur, WN ska fungera som bollplank. Kritik skall baseras på fakta. Inga namn på privatpersoner får förekomma på forumet
.
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-25, 10:34 #33
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Det är inte konkurrenter som håller tråden vid liv utan folk som har problem med Acme. Det stämmer att jag skrev "jag har hört" men det är för att personen i fråga själv inte villa skriva på WN. Och att det finns i oegentligheter har klart framkommit i tråden eller varför inte ringa FI och fråga?
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-25, 10:40 #34
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
Originally posted by robertsson@Apr 25 2006, 10:34
Det är inte konkurrenter som håller tråden vid liv utan folk som har problem med Acme. Det stämmer att jag skrev "jag har hört" men det är för att personen i fråga själv inte villa skriva på WN. Och att det finns i oegentligheter har klart framkommit i tråden eller varför inte ringa FI och fråga?
Tråden är lite på gränsen men får ligga kvar så får vi se hur den utvecklar sig.
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-25, 11:27 #35
DinaButiker DinaButiker är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 11
DinaButiker DinaButiker är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 11
Citat:
Originally posted by Johan H@Apr 25 2006, 09:51
ACME blåser många av sina kunder.
DinaButiker du är inte ensam kan jag säga, handlar det om större pengar?

Som tur är det inte några större fakturor men det handlar om att göra rätt för sig.
DinaButiker är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-25, 15:34 #36
DinaButiker DinaButiker är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 11
DinaButiker DinaButiker är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 11
Har nu fått reda på varför jag inte har fått in pengar.
Var inte Acme´s fel utan min kund, så hoppet lever vidare.
DinaButiker är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-25, 22:44 #37
ZNs avatar
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 1 214
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
ZNs avatar
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 1 214
Har kört med Acme ett tag nu och tycker det funkar bra, dom har dessutom mycket lägre priser än sina konkurrenter. Har aldrig haft problem med att få ut pengar, saknar en del funktioner men de håller på att utveckla ett nytt adminsystem med funktionerna man saknar.
ZN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-27, 22:24 #38
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Mina Erfarheter av Acme är följande :

1) Det är studtals svårt att komma fram till, det börja bli lite bättre nu.
2) Dom har stundtals känns lite halv inkompenta på tekniksida. När vi startade vår shop, så "fungerade" inte gjejerna under en helg. Nu fungera fint. Men det har förekommit lite småbuggar i deras systsem
3) Deras system man plocka ut fakturor ifrån suger! Det är buggigt snabb hack. Inte ovanligt att man få se sitta med deras support ändra i fakturor.
4) Se till att dom köper fakturorna. Det förekommer bedrägerier på paycontrol. Kan ge ett exempel :

Jag hade under en kort tid 2 kunder som köpte för ganska mycket pengar. Jag ringde upp paycontrol och frågade om det stog rätt till, jadå, det var inga problem. Sedan beställde man några datorer till blev jag misstäksam, ringde upp paycontrol ingen. Då visade det sej vara bedragare i farten, då fick man panikbromsa massa leveranser, en del gick inte att stoppa. Det som retar mej lite är en del lättja i attity man möte i första samtalet, det vara inga problem att skeppa till dom här killarna.

Jag ringer inte upp deras handläggare på skoj, utan ser jag något misstänkt dvs att någon shoppa lite för mycket. Ok! Dom köper mina fakturor, så jag tjänar på att folk blåser dem. Men jag tycker sånt är fel, det är inget som gynnar mej på sikt. Men då vill jag att dom mina föranningar på allvar.

För jag som handlare är antaligen den bästa "varningsklockan" för dem, än så länge. Deras varningsystem skall tydligen bli bättre.

Bl a hade en kund shoppat loss för 200.000 kr , det som retar mej, är att dom verka inte ha något automatiskt stoppsystem. I ett fall så handlade en person som hade utvandrat från Sverige.

Så deras system innehåller en del buggar, men på det stora hela fungera det bra. Förutom dessa saker jag nämner ovan.

Jag har inte märkt särskilt stora förseningar i betalning, dock har dom varit underbemannade på paycontrol ett tag.

Jag har även titta på kreditor tjänst även pay & read, men Paycontrol har bättre vilkor. Blir dom bara av med buggar och få lite pli på folket, så är det en suveräntjänst.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-27, 22:40 #39
Lindahl Lindahl är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 854
Lindahl Lindahl är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 854
Jo, har också råkat ut för bedragare, men Paycontrol tar ju risken, men vi har ringt Posten och stoppat paket, det känns ju inte rätt att tjäna pengar på bedragare.

Men jag tycker att det är väldigt märkligt att de inte har någon som helst kontroll på krediten som en viss kund kan få, i min lilla hjärna tycker jag att det borde vara en spärr om nån handlat loss för 200 000:- (vi råkade nog ut för samma personer för övrigt). Logiskt sett borde man ju inte kunna handla för mer än kredittaket, och vara tvungen att betala sina gamla räkningar innan man kan få ytterligare kredit. Som det hela är implementerat nu så är det ju bara ett tak per köp, inte per personnummer.
Lindahl är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-28, 07:01 #40
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by Lindahl@Apr 27 2006, 22:40
Jo, har också råkat ut för bedragare, men Paycontrol tar ju risken, men vi har ringt Posten och stoppat paket, det känns ju inte rätt att tjäna pengar på bedragare.

Men jag tycker att det är väldigt märkligt att de inte har någon som helst kontroll på krediten som en viss kund kan få, i min lilla hjärna tycker jag att det borde vara en spärr om nån handlat loss för 200 000:- (vi råkade nog ut för samma personer för övrigt). Logiskt sett borde man ju inte kunna handla för mer än kredittaket, och vara tvungen att betala sina gamla räkningar innan man kan få ytterligare kredit. Som det hela är implementerat nu så är det ju bara ett tak per köp, inte per personnummer.
Något slags tak bör finnas , 2 st herrar antaligen oberonde av varandra kan shoppa loss för så mycket pengar och detta från samma nätverk. Paycontrol bårde ha någon slags spärr som utelöses, dom säger att man skall skaffa en sådan. För paycontrol kan från skillnad från oss enskilda handlare få en översikts biild, så är det skojare farten , så är det paycontrol som kan stoppa dem och inte vi . Jag kan bara på erfanhet och sånt som är onormalt beteende, tycka att något inte stämmer. Men en av killarna han köpte en dator , i andra orden lite tillbehör dvs inte alls "särskilt" konstigt. Det som fick mej att väcka misstänke var när någon vlle köpa massa datorer.

Dom har sålt in Paycontrol som ett system , som tar risken och då litar man på dem.

När handläggaren på PayControl tycker det är säkert ingen fara, han har bara 2 obetalda fakturor, men har handlat för 200k och är 20 år gamla. ( Har en årsinkomst på 230k ). Då tycker jag att man skall göra en polisanmälan. För hur fortare polisen kan argera, desto snabbare bör man kunna stoppa såna här människor och kan kanske rädda tillbaka en del varor.

Om det är frågan om så kallad ID stöld, så bör man agerar snabbt och kraftfullt . Är det en 20 åring som har flipprat ur pga pokerskulder elller liknade , bör man stoppa det.

Men antaligen pågår det väl en process bakom kulisserna på Paycontrol.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:08.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017