FAQ |
Kalender |
![]() |
#331 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() hjärn : järn* |
||
![]() |
![]() |
#332 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
#333 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
#334 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har inte riktigt lärt mig tangentbordet på den nya laptopen. H och J sitter brevid varandra och jag läste inte igenom inlägget innan jag postade.
|
|||
![]() |
![]() |
#335 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har nu läst igenom 23 sidor fulla med inlägg om denna killens
tillkortakommanden. Tänk bara på att när man peka finger åt någon, så pekar tre fingrar mot en själv. Om syftet med denna halshuggning är att få honom att sluta leva, så kanske ni lyckas till slut. Oavsett vilken diagnos killen har, så är det sådana som han som gör att vi själva kan känna oss duktiga. Därför tycker jag att han faktiskt är värd något annat. |
||
![]() |
![]() |
#336 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vi med, t.ex. lite insikt i vad hans tillkortakommanden är.
Du kanske tycker att det är helt ok att stjäla, ljuga och hota och att såna som sysslar med det ursäktas av en bokstavsdiagnos och att man ska tycka synd om dem istället. Det är den inställningen som fått dagens samhälle att gång på gång nå lågvattenmärken när det gäller våldsbrott och att psykiskt sjuka inte låses in när de inte kan behandlas. |
|||
![]() |
![]() |
#337 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Tycker du verkligen att sjuka människor ska låsas in i fängelsen stället för att få adekvat behandling. När blev medmänsklighet och empati ett lågvattenmärke? Inte menar du väl att våldsbrotten orsakas av att folk med bokstavsdiagnoser, går fritt i samhället. Flertalet av alla våldsbrott är alkoholrelaterade och inte relaterat till några bokstäver. |
||
![]() |
![]() |
#338 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Går det inte väldigt off topic nu?
|
||
![]() |