FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Nykomling
|
Alltså är personen som lägger upp det ansvarig så länge Webbhotellet vidtar åtgärder ifall de varnas för filerna som finns där. Då kan ingen stämma webbhotellet direkt utan förvarning ? Som banhof ?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Exactly...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Nykomling
|
Men banhof fick ingen förvarning ju hehe
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Bahnhof hade en av dom största ftp siterna på 1Gbit, och det var en anställd. Inte precis en Mp3 låt det handlade om.
Dock var det inte i grunden målet var utan för leta efter vissa "mp3 och filmer" men var rent skitsnack från APB sida utan endast för lyckas få kronefogden att göra rassia för att dom lägligt skulle kunnat kolla servern där. Dock tycker jag det borde ogiltigetförklaras pga APB bröt massa punkter där genom "lägga ut falska" bevis som inte ens fanns. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Den diskussionen hör väl inte riktigt hemma här. Sverige tillämpar fri prövning av bevis - vilket innebär att bevis kan användas även om lagen överträtts för att samla bevisen.
I bahnhofs fall bör man ha varit medveten om denna server.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Tycker delvis det passar diskuteras här, då det är stor skildnad på ett webbhotell eller om det var som Bahnhof fall.
Sedan behöver dom inte alls vara metvetna om servern, nästan alla ISP har en fet ftp site någon stans. På ett ställe det det finns massa servrar, folk utvecklar, testar olika applikationer ingen tänker på vad det är som körs på dom. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Perree, din fråga utgår väl från din bubblissida som du hostar på egen server...
Jag skulle inte kalla det webbhotell. Du har iof 14000 medlemar. Men du borde veta att många av dem har olagligt material på din hemmaserver. Jag tror iaf att du ligger värre till än ett riktigt webbhotell om saken skulle prövas i rätten. Jag kanske hade fel om att det var din bubblissida som du hade i baktanke men iaf... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Webbhotellet har inget ansvar för vad kunderna lägger upp så länge dom inte är medvetna om det. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|