FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu vet jag inte hur insatta i svampplockande ni är - men i min värld, om man hittar ett svampställe så nog håller man det för sig själv.
Däremot håller jag med om att lite tjänster förbättrar en sida kraftigt, t.ex. vad olika svamper kan användas till - kanske nån funktion som visar vilken svamp det är säsong för just nu osv. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Ingen som noterat att svampidén var en rent teoretisk idé från grazzy?
Jag tror inte du måste låsa dig just på svampbranschen om du inte tycker att den är intressant eller har potential ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
(Det värsta är väl att nu kanske det blir hundra små webmasters som försöker realisera detta.) /Bengt
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag har faktiskt startat en sida som säljer artiklar om svampar för att möta den ökade efterfrågan.
Precis som under guldrushen på 1800-talet var det inte guldgrävarna som blev rika utan de som sålde verktyg och förnödenheter till dem. Samma sak gäller inom svampbranschen på internet (tror jag). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag hoppas de som säljer content om svampar blir rikast
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hehe, vaddå teoretisk ide, _jag_ vill bygga en svampsite nu
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Eller vänta; leasa är bättre... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Svampar är på modet... hur gick det med svampsiten?
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Klart du ska ha ett forum, men tänk på att forum ofta har väldigt låg clickrate.
Det är bra om du skriver information om dina svampar själv. Köp en svamp-bok, prenumerera på nån svamptidning, plocka svamp själv, låt folk bli medlemmar och skriva om sina egna svamp-erfarenheter, och ladda upp bilder på konstiga svampar, för att få hjälp att identifiera den. Svamp är ett relativt begränsat ämne, men jag tror nog att du kan lyckas. En jättebra grej vore ju om du hade bilder på så många svampar som möjligt, så att man faktiskt kan se hur dom ser ut. Lycka till! Och kom ihåg, gör detta för att du älskar svamp, inte för att tjäna pengar. Brinner du tillräckligt mycket, så kommer pengarna av sig själv. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|