Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Krascha Windows med HTML

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-06-10, 11:25 #21
kullervos avatar
kullervo kullervo är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2003
kullervo kullervo är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
kullervos avatar

Reg.datum: Dec 2003
Citat:
Originally posted by FredrikMH@Jun 10 2005, 00:59
Visst är det ett allvarligt fel av Microsoft. Men det snackas bara skit om MS och alla trådar som rör MS så är patrikweb där med sina kommentarer. Det är det som är irriterande.

Sen stör jag mig på folk som avgudar Linux och anser Windows som en pest. Linux har aldrig haft den stora användarantalet som Windows har haft. Kommentarer om att Windows är så instabilt hit och dit baseras ofta på buggar som hittas och det finns inga buggfria program. Om Linux skulle få samma användarantal och samma typ av användare som Windows har idag över en natt så skulle de drabbas av exakt samma problem som Windows har idag. Det finns ingen större mening att skapa maskar till Linux etc. Varför? Jo för att Linux täcker en sådan liten del av markanden och de användare som använder Linux är erfarna och vet förmodligen hur man går till väga för att bli av med den.

Linux är inte i samma sitts som Windows så jämföra dem två och avguda Linux är bara löjligt. Det är bra mycket tuffare för MS. Nu fick jag sagt vad jag tycker också (men jag skriver inte det i varje tråd som rör MS)...
Och vems inlägg var det som var störande nu då? Patricwebs som med ett par meningar förklarade att det problemet i grund och botten inte var webbläsaren utan OS:et eller ditt inlägg som svävade ut i en lång och otroligt ointressant debatt?

Här fortsätter den ointressanta diskutionen:
Jag förstår inte hur du kan störa dig på folk som tycker illa om Windows då de kan hantera ett Linux-OS. Det är ju givet att alla som har den erfarenheten tycker så. Jag har aldrig aldrig stött på någon som inte tycker det. Förmodligen är det liknande debatter som du själv inledde som du stör dig på vilket jag helt håller med om - de är menlösa.
kullervo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-10, 14:48 #22
abrakadabrafems avatar
abrakadabrafem abrakadabrafem är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2005
abrakadabrafem abrakadabrafem är inte uppkopplad
Medlem
abrakadabrafems avatar

Reg.datum: May 2005
Jag skulle installera Mandrake 10 för några månader sedan. Det kraschade direkt... Man kunde inte köra musik och skriva text samtidigt. Med 512 i ram, 2ghz.

På tal om spyware, är det någon som vet ifall virus kan komma in i BIOS´en eller andra system utanför hårddisken och infektera?
abrakadabrafem är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-10, 17:41 #23
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
Jag är inte negativ på något sätt, är ren sanning i det. Sedan att många % här verkar vara helt hjärntvättade av Windows är en annan sak.

Var inte så länge sedan man läste en artikel om att sjukhusen kör Windows i liviktiga maskiner ex hjärtmaskiner etc och att det kom in virus i dom. Så folk kunnde ha dött där tack vare Windows. Sedan är det Windows och allt Microsoft har gjort som har verkligen mycket hål, buggar och problem hela tiden. Blir mer hål än funktioner ju.

Sedan visst finns det buggar i linux men finns inte så många allvarliga eller "fungerar på alla som gör man kan sprida mask över allt"

Sedan är det inget fel på linux för att folk inte klarar av att använda det, det är bara typiskt användarproblem och har inget med hur bra det är eller inte.

Att ni retar er lär endast bero på att jag har rätt men ni inte vågar erkänna det.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-10, 18:11 #24
Lindahl Lindahl är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2004
Lindahl Lindahl är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2004
Snälla, sluta detta löjliga datorkrig nu. Det finns andra siter för såna diskussioner.
Lindahl är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-10, 18:54 #25
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Min XP maskin med IE kraschar inte även om försöker "förstora" bilden. Jag har visserligen mycket minne (2 GB) så det kanske är detta som gör att maskinen är stabilare.

/Janne
Jan Eriksson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:57.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017