FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Citat:
Jag har en 50" plasma-tv där bilden blir knivskarp i 1024*768 genom datorn, finns det inga platta skärmar alls som hanterar 1024*768 med lite storlek :/ Humn ... Mitsubishi'n får hänga kvar ett tag till då hehe. Thomas
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Min 23" från LG funkar bäst i 1024.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Men det jag menade var bara att en tft-skärm måste skala om till respektive antal pixlar för skärmen p.g.a. att de är de som ska färgsättas och de flesta skärmar har fler än 1024*768 och då ser det inte bra ut p.g.a. omskalningen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Thomas
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Medlem
|
Hänger på och rekommenderar Samsung Syncmaster 710N (17 tummaren)
12ms svarstid 1280x1024 upplösning pivot har gått ner jävligt mycket i pris - kolla pricerunner eller liknande |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Finns det någon vettig tft skärm på runt 19" som är optimerade för mer än 1280x1024?
Börjar tröttna på min 17" CRT skärm... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Ta en titt på LCD-TV eftersom dessa brukar ha lägre upplösning. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Det vore inte helt fel om man kunde göra en plugin till firefox som zoomar in 200% på allt så att en bild på 100x175 pixels blir 200x350 pixels etc och samma sak på flashfiler, applets, osv. Helt enkelt ett plugin som "lurar" firefox att varje pixel är 2x2 pixlar stor egentligen. I framtiden kommer det förhoppningsvis bättre lösningar så att man (liksom när man se en flashfil) kan ha vilken upplösning som helst och att allt innehåll behåller sina relativa storlekar (med högre skärpa vid högre upplösning). Nackdelen är bitmappade bilder som då skulle behöva "mipmaps" eller liknande. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
|
|||