Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

"Så når din hemsida toppen i Google"

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-03-05, 05:43 #21
pitbulls avatar
pitbull pitbull är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
pitbull pitbull är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pitbulls avatar

Citat:
Originally posted by md-solutions@Mar 4 2005, 23:06
Mycket gnäll på Stefan här. Stefan är en bra kille och en väldigt skicklig marknadsföringsguru. Jag läser alla hans nyhetsbrev där han kommer med bra och effektiva tips för att marknadsföra sig.
Tack!

Mvh /Stefan
pitbull är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-05, 09:51 #22
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Spindels avatar

Citat:
Ursprungligen postat av domaintarzan
Citat:
Originally posted by -MissDomain@Mar 4 2005, 09:53
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas
Att skriva en bok om detta tror jag är ren bullshit.
SEO är knappast man lär sig genom att läsa en bok.
Jag hade garanterat köpt boken ifall den hade skrivits av någon riktig expert, exempelvis killarna på SEO Logik.

Om Hans på SEO Logik sätter sig o skriver en bok om sökmotoroptimering kommer jag garanterat att köpa den med! :-)
Självklart jag också!
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-05, 12:17 #23
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Om man inte tror att man kan lära sig nåt om internet genom att läsa böcker så visar det i mina ögon pbara på att man inte är speciellt påläst och erfaren själv. Om man vill bli bra på riktigt, och inte ha lösrycketa åsikter från en masa tveksamma källor (läs allt på nätet) så är det bästa sättet att läsa en massa böcker. Det finns så oerhört mkt bra därute. En av de största fördelarna med att läsa böcker framför att läsa på webben, är, bortsett från tillförlitligheten, att man får en massa information om saker man inte visste att man behövde, något som är svårt att få via nätet.

Erfarenhet är bra, och nödvändigt, mendet bästa viset att tillgodogöra sig stora mängder information är att läsa relevanta, nya, bra böcker...
Björn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-05, 12:23 #24
grazzy grazzy är inte uppkopplad

Jo, fast vart är det den här boken kommer in? Till dem som hållt på med webb ett tag eller nya företagare? Mig tycks det att den riktar sig mot nya användare (iom titlen). Om vi visste vad det tex står i innehållsförteckningen..
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-05, 12:48 #25
kulmungis avatar
kulmungi kulmungi är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
kulmungi kulmungi är inte uppkopplad
Medlem
kulmungis avatar

Reg.datum: Oct 2004
Tycker det är ganska uppenbart var boken kommer in, den ska hjälpa vanliga användare och mindre företagare att själv kunna få bra placeringar i en sökmotor. Jo, det ligger många knep bakom allt med att placera sig bra i sökmotor, men varför ska man måsta betala massa till en konsultfirma som gör det åt en själv när det finns möjlgihet att sköta det själv. Som många nämnt tidigare fakta finns på nätet, nästan exakt hur man går tillväga. OCh sedan att få det samlat i en bok underlätt ju bara, tycker då jag. Nu vet jag inte exakt vad boken tar upp, men troligen är det ju med att man kan sköta allt själv med lite grundkunskaper.

Tycker det är bra att det kommer böcker och notiser med jämna mellanrum om att flera saker kan användern göra själv. Vi ska inte behöva betala massa för en tjänst som jag tror till största sannolikhet klarar av att göra själva med lite grundfakta från nätet och böcker.

/Fredrik Ö
kulmungi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-05, 14:02 #26

kulmungi, definitivt! Det är kanonbra att nån sätter sig och skriver ner detta för användare. Samtidigt tror jag att det finns en skara här på forumet som gärna skulle vilja se en bok skriven där man kan läsa om mer resultat som tillkommit av mer analytiska metoder. Att se till att ens nyckelord finns på 4 ställen i varje html-sida och att spamma directories kan vemsomhelst med tid och tålamod göra.

Jag vill se en bok med lite resultat av seriösa mätningar, vart går avvägningen mellan att använda ett populärt nyckelord och ett mindre populärt? Popularitet kontra svårighetsgrad att komma med. När/var är det värt att investera pengar för att få köpa textlänkar? Hur relevant är googles "grannskap" jämfört med rena länkar?

Visst, det är dagsfärsk information, men jag är säker på att personer (här?) med lite längre erfarenhet har delar av den kunskapen.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-05, 18:21 #27
creowebs avatar
creoweb creoweb är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2004
creoweb creoweb är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
creowebs avatar

Reg.datum: Apr 2004
Hans, skriv nu en bok......

Tror många skulle bli glada då! ;-)
creoweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-05, 20:49 #28
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: May 2003
Administratör
Thomass avatar

Humn, en bok kanske man skulle skriva hehe. "10 år i internetträsket" eller "Från grovarbetare till internetentreprenör och tillbaks!".

Ärligt talat skulle en bok "Förblindad av potentialen" vara på sin plats!

Även "CPU 99.9% idle" om hur internetentreprenörer inte planerar sina projekt så datorn gör jobbet skulle jag vilja skriva.

Tyvärr är man ju mer eller mindre ordblind.

Thomas
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-05, 21:13 #29
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Tycker nog att Ekberg verkar relativt kompetent i många avseenden. Har precis suttit och granskat (för ODP:s räkning) diverse sajter som han skapat med mycket intressant information.

Att såga hans bok för att den möjligen är inriktad mot nybörjare i branschen är ju lite konstigt. Jag tror mycket väl att hans bok är väldigt lärorik just för den målgrupp som jag kan tänka mig den avser.

Citat:
Originally posted by Thomas@Mar 5 2005, 20:49
Humn, en bok kanske man skulle skriva hehe. "10 år i internetträsket" eller "Från grovarbetare till internetentreprenör och tillbaks!".

Ärligt talat skulle en bok "Förblindad av potentialen" vara på sin plats!

Även "CPU 99.9% idle" om hur internetentreprenörer inte planerar sina projekt så datorn gör jobbet skulle jag vilja skriva.

Tyvärr är man ju mer eller mindre ordblind.

Thomas
Kom igen Thomas, du vet ju att inga kändisar skriver sina böcker själva trots att det är "deras böcker". Ta hjälp av en författare så é det kirrat. Jag bokar ett exemplar av "Förblindad av potentialen" påengång
Oläst 2005-03-06, 00:10 #30
Thomass avatar
Administratör

Administratör
Thomass avatar

Citat:
Originally posted by marcuss@Mar 5 2005, 21:13
Kom igen Thomas, du vet ju att inga kändisar skriver sina böcker själva trots att det är "deras böcker". Ta hjälp av en författare så é det kirrat.
Nja tror vi låter Stefan Ekberg sälja böckerna istället, Klockren indexreklam i ett forum med 2000+ webmasters borde va vara "target traffic", WN bjuder på det!

Jag har själv inte läst boken, men den är säkert bra för att på några timmar få en grundläggande bild.

Om jag själv gick i planerna att starta verksamhet på internet som nybörjare så hade jag inte fokuserat på en sak som kostar nån tusenlapp i månaden för att få företag som seologik eller motsvarande att utföra. Min uppfattning är att SEO kräver mer tid än unik kunskap och jag tror inte någon SEOfirma här säger emot.

Det SEO-firmor jobber med är att hålla sig uppdaterade om vad som i medel funkar bäst på alla sökmotorer. Samt att tar fram verktygen för att minimera tiden som krävs per kund.

Citat:
Jag bokar ett exemplar av "Förblindad av potentialen" påengång
Haha, finns inte nåt jag kan som inte redan finns att läsa på WN skulle jag tro. Internetmarknaden är så uppenbar för den som tar sig lite tid!

Sedan är det ju som alltid "Bästa tjänsten vinner inte alltid", den som var först lever länge på det!

Thomas
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017