FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Att folk stavar fel, missar boktäver och även punkter när de ska skriva in ett domännamn är väl ingen hemlighet, men hur ofta missar de punkten efter www?
Jag har sett exempel på sidor som har tusentals besökare dagligen men inte registrerat domänen utan punkten (alltså t.ex www.wn.se -> wwwwn.se) Någon som har en sån domän som vet på ett ungefär hur mycket typins det ger och om det är värt att registrera? Jag vill framförallt komma åt några "konkurrenters" sidor så om det såväl ger 30 besökare/dag så är det ju trotts allt 30 väldigt köpglada människor till just "min verksamhet". [edit] Gjorde lite sökningarp å nic-se och en viss *holder: Marlin Computer AB *orgno: 556430-1405 äger många domännamn som använt sig av dessa, t.ex: wwwaftonbladet.se wwwmsn.se wwwlunarstorm.se mfl. alltså sveriges mest trafikerade sidor! nåväl, på tredje plats hittade jag också en forummedlem: *domainname.name: wwwpassagen.se *domainname.status: REGISTRERAT *domainname.regdate: 2004-09-06 *holder: Bitbull *contact_info.contact: Björn Hansson |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|