FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
sak. Sedan sköts ju inte det här per automatik om någon marknadsför sig under ett namn man har skydd för. Det kräver att man agerar. Parentes: sökte på Taxi Göteborg i Eniro och Företagsfakta, hittade bara ett företag (det som har varumärkesskyddet). Edit: Sökte naturligtvis på Taxi-företag i Göteborg inte på namnet. Så de verkar att ha hållit "rent" från namnintrång |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag undrar hur det egentligen är med "Taxi Stockholm" och "Taxi i Stockholm", båda bedriver taxiverksamhet i Stockholmsområdet. Blev rätt förvånad första gången jag såg det senare alternativet - nu är det vad som står på bilarna, så bolaget kan ju heta något annat.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Här i Göteborg brukar friåkarna vända på ordföljden så det står "Göteborg Taxi".
Men nu skall vi inte fördjupa oss i taxibranschen, men vad jag ville få sagt är att det kan finnas flera företag som har vääääldigt lika namn, trots namnskydd. Om man nu vill heta "cykelbutiken" men inte får det, på grund av att det finns någon som har ett företag som heter så i andra ändan av länet, kan man ju kanske regga "Bästa cykelbutiken" eller liknande, och sen skippa första ordet i marknadsföring, telefon etc... Såg nån gammal repris på "Här är det ditt liv" på tv häromdan när jag zappade, och det handlade lite om Kapp-Ahl. Företaget hette inte så, men de kallades för det. Till slut sa Bengt Bedrup till ägaren att byta namn till Kapp-Ahl, för det är ju så folk känner till er som. Att ha ett smeknamn som Kapp-Ahl när företaget hade ett helt annat namn var inte bra (minns inte namnet, och hittar det inte vid snabb googling heller). |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|