FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det enda tråkiga är att det inte finns några bud där, annars verkar den fungera bra, men syftet ska ju va att många lägger bud på domäner...
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
VIP
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
VIP
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
VIP
|
Citat:
Men tar ni någon kommission för att sälja eller? Det framgår inte att ni gör det under "Sälj Domän" eller "Hur du säljer domännamn/webbplatser", inte heller i er FAQ!! "När din auktion har avslutats så mailar vi ut en faktura till köparen som han måste betala inom 10 dagar. För att säkerställa så att ingen av parterna blir lurade så betalas pengarna in till oss på MissDomain. Du som säljare får sedan ut pengarna efter att ägarbytet är genomfört. På så sätt kan vi garantera en säker affär för både säljaren och köparen, och båda parter känna sig trygga eftersom transaktionen kan genomföras korrekt". Att pengarna betalas in till ER låter lite konstigt? Hur fungerar det, är ni ett Aktiebolag eller Handelsbolag och vilka garantier har man som kund (både köpare och säljare)? Ni borde beskriva mkt mer om allting kring detta ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||||
|
|||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Citat:
"Jag godkänner villkoren, och är medveten om att MissDomain.com tar ut 10% i provision om mitt domännamn säljs via tjänsten." Och även i avtalet som man måste godkänna. Vi ska se över det så vi kan förtydliga alla kostnader ännu mer. Citat:
Citat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
speciellt mycket på att inte få sålt namnet, det finns ingen värdeminskning som på t.ex fysiska varor som en bil, inköpskostnaden och ägandekostnaden är också minimal. Gäller det t.ex en bil så finns det ju alltid andra bilar i samma modell, men när det gäller en domän så finns det inte så mycket val, visst kan man ta en annan toppdomän men det brukar ju bli ungefär som att man får köpa en fiat uno istället för att corvetten var såld. Jag tror att många av de som sätter väldigt orimliga priser egentligen inte har någon större lust att sälja heller, men chansar och lägger in det för det kostar ju inget. Skulle man tagit en avgift, om än mycket låg oavsett om man får sålt den eller ej så skulle det nog blivit bättre på denna fronten, men frågan är då hur många som skulle lagt in något till försäljning överhuvudtaget. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Idagsläget så uppmanar vi domännamnsägaren att tänka till pånytt om priset, ifall vi tycker priset är orimligt, men i slutskedet är det ju alltid domännamnsägaren själv som bestämmer vilket summa han vill ha ut för hans domännamn. Förhoppningsvis har han själv gjort en analys av branschen och marknadens behov av hans nischade domännamn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Eftersom man inte får varken bekräftelse eller respons när man fyller i kontaktformuläret och ni verkar aktiva här så skriver jag här och hoppas på bättre framgång.
När jag försöker gå in på trekking.se så uppkommer följande fel: Citat:
Edit: Verkar som det är problem a la SQL injection-varning? Dvs pga '.
![]() |
![]() |
Svara |
|
|