FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har testat ett antal men framförallt fastnat för parked.com pga av enkelheten och möjligheten att anpassa foto-template och 35 bakgrunds färger, titel och metataggar. Du kan även styra intressearde köpare till egna sidor eller emailadresser. Utbetalning var 14:e dag.
Jag flyttade för en tid sedan ett femtiotal domäner (halvtaskiga type-in domäner) från sedo till parked Efter att jag anpassat sidorna efter mitt tycke och smak genererade dom högre payouts på 14 dagar än vad jag fick av sedo under 3 månader. Jag ansaer att SEDO-sidorna har en del emot sig, då de dels är så väldigt många att besökare generellt försöker ta sig därifrån direkt deom kommer "för att dom sett det förut", oattraktiva för en besökare. Parked.coms sidor är inte estetiskt fulländade på något sätt, men de ser med ut som en "riktig" webbsida. En nackdel dock - i nuläget accepterar inte parked.com IDN-domäner. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
VIP
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har de senaste månaderna prova NameDrive och fått bra resultat, främst på grund av att dom har ganska bra layouter och välja på, se exempelvis www.g olfre iser.com
Tänker prova parked.com samt Fabulous med samma domäner för att jämföra resultat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Kort bara om Fabolous -
De vill att man skickar in sin domänlista för att accept/reject och det ska helst vara "2-3 word, English language, commecial, generic .com, non-trademarked and non-hyphened domains with natural type-in traffic. Så efter att dom gått igenom min lista på flera hundra domäner, så fick jag tillbaka en godkänd lista på ca 30% som var godkända. .se, .info, .eu, .net, .org, .biz -domäner var i flesta fall ratade, domännamn på andra språk än engelska var inte att tänka på. Det var väl så att jag övervägde att berätta vad dom vad jag tyckte att dom kunde göra med sitt parkeringsprogram - med jag lade 100% av min lista hos parked.com istället. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Eller lade jag upp bollen för smash nu...? Mvh Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Sedo: Ni har blivit bättre tycker jag nog över åren men det är fortfarande skamligt dåligt betalt per klick om man jämför med många andra aktörer... till julklapp önskar jag mig att detta ska ändras och även de domäner som man inte har i vipprogram eller har sjukt mycket type-ins även ska få ta del av lite bättre klickpengar...
Fabulous är bland det bästa jag testat.. enorm skillnad i ersättning per klick (såg i ett mycket gammalt inlägg här om 22$ och även om jag inte kommit upp i de summorna så är 10$ inga ovanligheter.. förvisso är det ju som sagt gambling keywords men sedo är inte ens i närheten med något jag känner till ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Tänkte även förklara att EPC för en domän inte har någonting att göra med antalet type-ins. Det finns domäner som har massa klick som fortfarande bara får 5 cent per klick och det finns domäner med två klick som (enligt ovan) får 10$. Vad som avgör EPC är kvaliteten på domänen i kombination med nyckelordet på just den domänen. Är det en bra domän inom ett område där annonsörer betalar mycket per klick i kombination med ett nyckelord som är väl anpassat och relaterat till domänen så resulterar det i en hög EPC. Om man däremot sätter ett nyckelord inom ett "bra" område som dock inte passar till domänen eller om domänen i sig inte är bra så blir EPC inte särskilt hög. Mvh Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Flitig postare
|
En fråga:
Brukar ni köra parkering på domän som ni har tänkt att utveckla vid senare tillfälle? Eller kör ni parkering endast på de domän som ni inte har någon direkt plan för i dagsläget? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|