Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Parkering av domäner

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-11-04, 10:31 #21
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Swedens avatar

Jag har testat ett antal men framförallt fastnat för parked.com pga av enkelheten och möjligheten att anpassa foto-template och 35 bakgrunds färger, titel och metataggar. Du kan även styra intressearde köpare till egna sidor eller emailadresser. Utbetalning var 14:e dag.

Jag flyttade för en tid sedan ett femtiotal domäner (halvtaskiga type-in domäner) från sedo till parked
Efter att jag anpassat sidorna efter mitt tycke och smak genererade dom högre payouts på 14 dagar än vad jag fick av sedo under 3 månader.

Jag ansaer att SEDO-sidorna har en del emot sig, då de dels är så väldigt många att besökare generellt försöker ta sig därifrån direkt deom kommer "för att dom sett det förut", oattraktiva för en besökare. Parked.coms sidor är inte estetiskt fulländade på något sätt, men de ser med ut som en "riktig" webbsida.

En nackdel dock - i nuläget accepterar inte parked.com IDN-domäner.
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-04, 16:11 #22
Macckes avatar
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP

Reg.datum: Nov 2004
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP
Macckes avatar

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Originally posted by Nicklas@Nov 4 2006, 09:59
Jag parkera numera inte många domäner, bättre att bygga sidor som drar trafik till dina egna sidor om du har några.
Håller med, mkt bättre att lägga upp lite unik text!
Maccke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-04, 16:57 #23
Emil_P Emil_P är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Oct 2003
Emil_P Emil_P är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Oct 2003
Jag har de senaste månaderna prova NameDrive och fått bra resultat, främst på grund av att dom har ganska bra layouter och välja på, se exempelvis www.g olfre iser.com
Tänker prova parked.com samt Fabulous med samma domäner för att jämföra resultat.
Emil_P är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-04, 18:22 #24
Internet Swedens avatar

Internet Swedens avatar

Kort bara om Fabolous -
De vill att man skickar in sin domänlista för att accept/reject och det ska helst vara "2-3 word, English language, commecial, generic .com, non-trademarked and non-hyphened domains with natural type-in traffic.

Så efter att dom gått igenom min lista på flera hundra domäner, så fick jag tillbaka en godkänd lista på ca 30% som var godkända. .se, .info, .eu, .net, .org, .biz -domäner var i flesta fall ratade, domännamn på andra språk än engelska var inte att tänka på.

Det var väl så att jag övervägde att berätta vad dom vad jag tyckte att dom kunde göra med sitt parkeringsprogram - med jag lade 100% av min lista hos parked.com istället.
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-04, 20:57 #25
autosvars avatar
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2006
Har WN som tidsfördriv
autosvars avatar

Citat:
Originally posted by jokkoapa@Nov 4 2006, 11:31
Jag ansaer att SEDO-sidorna har en del emot sig, då de dels är så väldigt många att besökare generellt försöker ta sig därifrån direkt deom kommer för att dom sett det förut, oattraktiva för en besökare.
Det är en stor nackdel. För normala surfare är många parkerade sidor ovsett parkeringsföretag likställigt med att få spam. Det syns direkt att de inte kommer att lämna något mervärde.
autosvar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-06, 17:50 #26
Sedos avatar
Sedo Sedo är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2004
Medlem
Sedos avatar

Citat:
Originally posted by jokkoapa@Nov 4 2006, 10:31
Jag har testat ett antal men framförallt fastnat för parked.com pga av enkelheten och möjligheten att anpassa foto-template och 35 bakgrunds färger, titel och metataggar. Du kan även styra intressearde köpare till egna sidor eller emailadresser. Utbetalning var 14:e dag.

Jag flyttade för en tid sedan ett femtiotal domäner (halvtaskiga type-in domäner) från sedo till parked
Efter att jag anpassat sidorna efter mitt tycke och smak genererade dom högre payouts på 14 dagar än vad jag fick av sedo under 3 månader.

Jag ansaer att SEDO-sidorna har en del emot sig, då de dels är så väldigt många att besökare generellt försöker ta sig därifrån direkt deom kommer "för att dom sett det förut", oattraktiva för en besökare. Parked.coms sidor är inte estetiskt fulländade på något sätt, men de ser med ut som en "riktig" webbsida.

En nackdel dock - i nuläget accepterar inte parked.com IDN-domäner.
Tänkte bara nämna att vi är medvetna om problemet med layouterna. Vi har numera 7 olika landningssidor och ett stort antal foton. Vi är dock öppna för förslag så hör gärna av er om ni har feedback.

Eller lade jag upp bollen för smash nu...?

Mvh
Jonas
Sedo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-16, 01:01 #27
Frost Frost är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2006
Frost Frost är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2006
Sedo: Ni har blivit bättre tycker jag nog över åren men det är fortfarande skamligt dåligt betalt per klick om man jämför med många andra aktörer... till julklapp önskar jag mig att detta ska ändras och även de domäner som man inte har i vipprogram eller har sjukt mycket type-ins även ska få ta del av lite bättre klickpengar...

Fabulous är bland det bästa jag testat.. enorm skillnad i ersättning per klick (såg i ett mycket gammalt inlägg här om 22$ och även om jag inte kommit upp i de summorna så är 10$ inga ovanligheter.. förvisso är det ju som sagt gambling keywords men sedo är inte ens i närheten med något jag känner till
Frost är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-04, 13:42 #28
autosvars avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
autosvars avatar

Citat:
Originally posted by superstoffe@Nov 4 2006, 07:32
Sparkar liv i tråden igen...
Nu när ett antal månader har gått, hur ser betygen ut?
Har själv svårt att välja vilken man skall välja. Har inget större antal domäner, men runt 20 som behöver en bra parkering. De flesta svenska, några IDN, så vem bör jag välja? Sedo, Domainhop, Namedrive..?
Har det hänt något nytt på domänparkeringsfronten?
autosvar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-07, 11:20 #29
Sedos avatar
Medlem

Medlem
Sedos avatar

Citat:
Originally posted by DLS@Dec 16 2006, 01:01
Sedo: Ni har blivit bättre tycker jag nog över åren men det är fortfarande skamligt dåligt betalt per klick om man jämför med många andra aktörer... till julklapp önskar jag mig att detta ska ändras och även de domäner som man inte har i vipprogram eller har sjukt mycket type-ins även ska få ta del av lite bättre klickpengar...

Fabulous är bland det bästa jag testat.. enorm skillnad i ersättning per klick (såg i ett mycket gammalt inlägg här om 22$ och även om jag inte kommit upp i de summorna så är 10$ inga ovanligheter.. förvisso är det ju som sagt gambling keywords men sedo är inte ens i närheten med något jag känner till
Tja, 10$ per click är ovanligare hos oss, även om det förekommer. Fabulous betalar bättre än vi gör för trafik relaterad till spel, vi betalar bättre än dem inom andra områden.

Tänkte även förklara att EPC för en domän inte har någonting att göra med antalet type-ins. Det finns domäner som har massa klick som fortfarande bara får 5 cent per klick och det finns domäner med två klick som (enligt ovan) får 10$. Vad som avgör EPC är kvaliteten på domänen i kombination med nyckelordet på just den domänen.

Är det en bra domän inom ett område där annonsörer betalar mycket per klick i kombination med ett nyckelord som är väl anpassat och relaterat till domänen så resulterar det i en hög EPC. Om man däremot sätter ett nyckelord inom ett "bra" område som dock inte passar till domänen eller om domänen i sig inte är bra så blir EPC inte särskilt hög.

Mvh
Jonas
Sedo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-07, 12:17 #30
boenas avatar
boena boena är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2005
boena boena är inte uppkopplad
Flitig postare
boenas avatar

Reg.datum: Sep 2005
En fråga:
Brukar ni köra parkering på domän som ni har tänkt att utveckla vid senare tillfälle? Eller kör ni parkering endast på de domän som ni inte har någon direkt plan för i dagsläget?
boena är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:05.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017