FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Medlem
|
Kör comhem 50-10 och ligger mycket bra jämt, mellan 47-51 hem och ut 8-10
Så jag klagar absolut inte. Har inte haft otur alls med Comhem, Har varit några få gånger men det får man ta under så många år som jag haft comhem. Innan det var det UPC och det var även där klockrent. Har det mesta man kan ha från comhem. Största bredbandet, Large i Telefoni 2 linjer, Large + tillägg på tv. Är även kund hos alltele med ytterliggare telefoni via bredband och är väldigt nöjd med det med. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har precis bytt från Telia till Universal Telecom hemma. Billigare, men framför allt, en support. De svarar i telefon, man kan enkelt få svar via webbchatten. Jag är imponertad efter att ha haft Telia i bra många år. Där får man minsann vänta på ingenting.
Utöver Univ. Telecom så har nog BBB och Glocalnet den trevligaste och kunnigaste supporten, både för sälj och support. Jag jobbar ute hos kunder, både företag och privatpersoner regelbundet med bredbandsrelaterade frågor så jag har en välgrundad uppfattning. Telia kommer bland de sista på "min" lista. http://www.uvtc.com/SWEDEN/default.aspx |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ush för Blixtviks support.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag kör Banhof 100/100 idag men om jag skulle välja ett ADSL så blir det från Telia.
Om upptid är jätte viktigt köp Telia ADSL, Tre Mobilt Bredband och en redudant router ala NETGEAR FVX538. Går Telia ADSL ner så har du Tre Mobilt Bredband att förlita dig på tills Telia kommer online igen. Tid är pengar eller vad säger dem? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
EDIT: Sorry, det var Optimal och inte Universal. Stryker detta.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
|
Citat:
Enda fördelen Telia vinner på att dom har ett eget GSM med med bra täckning så du får även GPRS / EDGE när 3G inte finns. Så bättre 3G täckning vet jag inte, tre har fått bygga ut sitt 3G nät helt från grunden. Allt från helt nya master, el + annan kabeldragning. Telia har finast nät om man ser i core / distro. Men i pris, utbud, tjänster, support så är dom helt värdelösa. Icke flexibla på något sätt. Sedan om du bor icke centralt i någon större stad så är deras ADSL rätt sunkigt alla fall i tekniskt byggt. Oftast 1 fiberslinga som icke är redundant i en ring, den fibern kan gå antal mil och passerar antal stationer där det sitter en MRV i varje station. Dom brukar även spara in pengar på bara köra 1 PSU i dom. Så dör en station eller en MRV på vägen kan du räkna med stora avbrott på hela sträckan och kanske antal dygn i värsta fall. Sedan är den bara på 1Gbit så rätt överbokad, där även dom säljer kapacitet till andra ISP i samma. Men andra ISP är lika dåliga eller sämmre, B2 / Song och flertal andra är så jävla korkade så dom kör 230V utrustning i stationer. Skanova ger ingen reservkraft på 230V utan endast 48VDC. I Bästa fall om station är större och har generator så startas bara utrustningen om när den går igång. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
När det gäller den tekniska biten så brillierar du som vanligt PatrikWeb...du måste vara halv-cyborg och integrerad i den tekniska utvecklingen
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
|
Snarare snackar Patrikweb massa skit som vanligt. Telia har 3G-nät som de har byggt upp tillsammans med Tele2. På vilket sätt skulle detta vara negativt? Tele2 och Telenor har ju planer på att bygga upp 4G-nät tillsammans.
Varför? För att spara in på kostnaderna. Nu slipper man bygga två separata nät för samma områden. Men det kanske låter som en smart idé för Herr Patrikweb? Telia+Tele2 har bäst täckning, högst hastighet enligt de flesta tester. Tre har möjligtvis lite bättre hastighet i Kista och några andra ställen i storstadsområden. Själv är jag kanonnöjd med mitt Turbo-3G+ hos Telia. Högre upload än ADSL. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
|
Citat:
Det var inte friviligt eller att dom ville spara pengar. |
||