FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Notepad++ är förövrigt ett bra verktyg. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Medlem
|
Säkert också yesterdays news, men jag är helt insnöad på HomeSite från Macromedia. Har provat många nyare, men de åker ut pga för mycket bling-bling.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för alla tips! Har kikat lite på Notepad++, men den har ju ingen inbyggd ftp-klient vad jag kan se, än mindre en sftp.
Edit: Nu hittade jag ett par ftp-plugins. Testar... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Nykomling
|
Stort tack för alla svar!! Ni har hjälpt mig att hitta en editor som jag trivs med - and the winner is: Notepad++
Den har vad jag behöver, och ett extra plusplus är att den är mycket snabb i starten. Ftp-funktionen fick jag också att fungera efter lite funderande. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Medlem
|
Använder Notepad++, En vy för html och en för css.
Aptana är bra på så sätt att den har autocomplete, autoclosning av taggar men jag jobbar mycket med .jsp? filer och det går inte att se dessa med html färgläggning av taggarna som i Notepad++, samt att den saknar delad vy. Har iaf inte lyckats få till det, vilket gör att jag inte kan sluta helt med notepad++. Sökningen och jämförelse av filer med notepad++ är väldigt bra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Medlem
|
Adobe Dreamweaver endast i code view, design view är bara för amatörer
![]() Gillar deras inbyggda ftp för att ladda upp filer genom bara ctr+s, annars är ZilleFilla favvisen för ftp... men det är ett annat tråd. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Medlem
|
Notepad++ öppnar jag när jag skall ändra php eller andra script snabbt... då Dreamweaver är lite segare att starta.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
PSPad är en underbar editor. Den har dessutom inbygd FTP-klient och den uppdateras fortfarande. Otroligt snabb & funktionell. Dessutom "Code Explorer" för PHP och javascript.
Den är verkligen värd att testa! http://www.pspad.com/en/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Flitig postare
|
För mig finns bara Editplus 2, har försökt använda andra så som Notepad++ men har ALLTID trillat tillbaka till Editplus. (Även Editplus har inbyggd ftp)
http://www.editplus.com/ Trail-versionen funkar hur länge som helst, enda nackdelen är att det kommer upp en ruta om att du använder en trail-version när du startar programmet, men har inte haft några bekymmer med det. ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|