FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Finns många skatteparadis man kan placera sig i om man vill slippa betala skatt... det är nog ett mindre problem...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||||
|
|||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
[quote]Originally posted by tartareandesire@Jun 30 2009, 15:00
Citat:
Dom bästa skatteparadisen finns inom EU. Staten är ond, så är det bara. :-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tänkte just detsamma.. napster
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Japp, staten är ond. Det vore bättre att folk fick betala 200-300 000 kronor för en hjärtoperation... Trist för de som inte har råd men det blir ju billigare för oss andra.
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Men man lär väl inte ha speciellt svårt för att hitta finansiering till att köpa TPB, 30 miljoner är inte speciellt mycket pengar. Har man överhuvudtaget haft kontakt med dom som äger det material man tänker sig dela, jag tror inte att "bolagen" tycker det är okej bara för att dom får betalt.
Men pengarna....30 miljoner, och det "värsta" som händer är att TPB dör. Jag skulle gissa att i det glapp som uppstår innan en eventuell ny TPB dyker upp så har man tjänat in dessa 30 miljoner. Dessutom har man ju skojat en del med grundarna om man ser till att deras resterande 30 miljoner i aktier inte är värda mer än pappret avtalet är skrivet på. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har lyssnat lite på vad han säger. Han säger upprepade gånger att fildelarna ska tjäna pengar, det är såklart trams, systemet måste ju isf bygga på att man kan fortsätta och fildela gratis men att innehållsleverantörerna ska få ersättning. Men sen pratar han om att att någon (ISP) ska köpa kapacitet av "fildelarna", det resonemanget förstår jag inte riktigt, fildelarna har väl ingen egen kapacitet, ISP skulle isf, som jag förstår det, köpa kapacitet av sig själva genom det här här företaget (vilket väl inte är en omöjlig idé, men jag kan inte se att det har TPB att göra)
Och att köpa/hyra ett par GB på fildelarnas hårdisk...jo tjena... trams.... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Finns det inte ett universitet i usa där studenterna betalar typ 500 kr i månaden och får fildela fritt. Tycker mig ha läst det någonstans.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Nå, det återstår att se men samtidigt så undrar teknikern i mig hur det här skall fungera i praktiken, alla system går ju att lura så kommer folk verkligen börja betala för Pirate Bay när de fått det gratis så här länge? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|