FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har både kört Intel och AMD som servrar, och Amd (opteron) går att använda men Intel Xenon klarar av samma bitar snabbare än Opteron processor så därför använder jag Xenon istället för opteron för jag är ute efter maximal kraft + att jag ogillar Amd pga vissa incidenter t.ex. burken arbetar tyngre och kan ev hänga sig oftare än Xenon, sen är värmeutvecklingen viktigt i min synpunkt och Intel är svalare än amd + att jag vet vad jag får av intel xenon processorer jag vet att kraften finns när jag behöver den jag känner inte lika dant med amd.
Kortfattat: Intel Xenon är att rekomendera men den är dyrare än Opteron Processorn, Jag gillar inte amd i huvudtaget (vilket framgår ganska bra) i mina inlägg så jag avråder till amd. det är en budgetprocessor i mina ögon som inte klarar det jag belastar den med. Jag har dock inte testat nya Amd64 men ska beställa en sådan för att se om det har förbättrat sig. / Johan H |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag ska ha servern i min gaderob eller något. Därför är det viktigt att den låter så lite som möjligt. Undrar om detta kan vara något? ![]() Kostar visserligen ungefär 4000 kr. Men vad gör man inte för att kunna sova? =) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Har sett några andra ljudhuvar för under 3000 kr. De funkar visserligen, fast de fula är de =). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
||