FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej igen
Hemma nu, ska korrigera lite. Jag antar att jag i nästa moment blir bannad här. Men det tror jag inte. Som jag nämnde i början av tråden. Lovar härmed att inte ta upp en tråd till inom 6 månader där min domän nämns vid namn. Av hänsyn nämnde jag inte domänen i rubrik eller underrubrik. Sidan är inte gjord för adsense, men intäkter ... Så innan jag fyllt allt, så passade jag på att fylla igenom luckorna med adsense. Personligen ser jag att annonserna i sig kan ha ett egenvärde, om de blir relaterade till innhållet. Nåväl det innehåll som är under uppbyggnad. Hursom helst för att hålla sig till ämnet, så hade det varit trevligt med ett mail eller info från google. Och jag har ingen avsikt att ta någon kamp med google. Google är min vän, även om än en aning mindre glad på mig just nu. ![]() PS. Nu har jag städat upp lite, och har max en reklam per sida på subdomänerna. DS. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
|
Om man ska återgå till din utsprungliga fråga om politiker påverkat googles SERP så tror jag svaret är mycket enklare än så. Din sida har fått negativ publicitet och google har märkt det och när de gjort sin bedömning att det var för lite innehåll och för mycket reklam exkluderat dig från serpen.
Men nu när jag tittar så är det mycket mindre reklam så kommun-subdomänerna kan nog komma tillbaka. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Så att du tar bort lite annonser kommer nog hjälpa föga i situationen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
|
TonyL: OM du nu vill ha relevant information kring informationen, så räcker det inte med att plocka in information lite varstans.
Tex. nummer till vårdcentral mm tar upp ickerelevant. Låt säga ljungby, jag vill inte ha information om Östra Ljungby eller Munka Ljungby. Och varför i en "textarea" ? Löjligt. Du förtjänar din ban hos google. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Gällande spam, så ligger det i konceptet att vi har 290 kommunområden i Sverige och att jag vill standardisera presentationen av kommunala och privata välfärdstjänster. Det unika mellan sidorna är således adresser och lokal kommuninformation (tillkommer). Men ett bibliotek är ett bibliotek i alla kommuner, och är tänkt att lätt hittas på samma plats oavsett subdomän. Detta ska ju bli besökarens trygghet i sitt kommunområde, att enkelt och snabbt finna bostad, om man även söker i andra kommuner. Så det blir en kombination av standardtext och standardplacering och unik info men på standdardplacerad plats. Fast googles dominans styr ju det innehåll besökaren finner på Internet. Typ Kina. Fast de är ju privata och en del av utvecklingen på Internet. Ps. Jag var lite programmeringstrött, men nu har jag fått ny energi,... vilket är bra. Mål att komma tillbaka. Ds. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
|
Citat:
Du söker ju uppenbarligen information från Eniros Gula Sidor, och presenterar det fult i en textarea. Som mitt exempel ovan gällande Ljungby. Det finns fler orter till exempel. Ta ett annan Småländsk ortnamn, Ryd. Hur många Ryd tror du det finns? Besökarna flyr ju hellre din sida än att söker på den. Kanske därför du spammar ned sidan med AdSense, så att besökarna skall fly fortare? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Medlem
|
I vissa lägen finns det inte den typen av välfärdstjänst i flertalet kommuner, då har jag försökt samla per län, eller i vissa fall som krisjourer blandat med nationellt innehåll, då de är så fåtal av dem.
Men grundkonceptet är att finns det i varje kommun, så ska endast kommundata som tillhör den kommunen finnas. Gjort så för att inte få massa tomma rutor, när en kommun ej har ett gymnasium exempelvis. Sidorna är under utveckling, därav misstag och ingen full info info i vissa fall. Så tanken är att det är värt att ligga ute med utveckling, då jag direkt kan se besökarens beteende och förstå behovet bättre hos besökarna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Åter till den tekniska frågan. Jag har analyserat lite. Och funnit. www.kommun.se hittas normalt på google. (Egen katalog, egen indexfil.) www.overtornea.kommun.se hittas normalt på google. www.prislista.kommun.se hittas normalt, fast inte länkad till nu för tiden. (Båda har samma indexfil, och sidan byggs upp utifrån adressfältets innehåll.) (Övriga 289 subdomäner med kommunnamn typ uppsala.kommun.se hittas ej av google. Och har samma indexfil i samma katalog.) Konstiga är att google släppt igenom en subdomän av kommunerna. Kan det vara att google "normaliserat" alla kommuner till en sida. Borde väl inte ha helt försvunnit? a) Kan jag på något sätt skriva en bättre flexibel header i indexfilen? b ) Eventuellt göra overtornea.kommun.se till en "välja" kommun sida. Eftersom den hittas. c) Ska jag lägga ihop de två indexfilerna kommun.se samt den andre för subdomänerna, så att allt ligger under kommun.se? Och alla subdomänsnamn pekar på kommun.se. d) Jag tror att det bör vara ett tekniskt dilemma av något slag. Då innehåll kontra adsense utvecklas, och inte kan ge ett sådant drastiskt resulatat gissar jag. e) Google adsense som normalt svarar inom 2 dygn, har ej svarat på mailförfrågan om dilemmat. Finns de inte i Sverige mer? Jag har en mailadress som fungerat förut på svenska, men tror de jobbar utomlands. Tacksam för tekniska tips. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hallar med Magnus_A jag ocksa, denna kommun-sidan dyker upp haer pa WN av just TonyL minst en gang i manaden. Ge dig foer fan.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|