FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() Däremot låter OpenOffice intressant, alltid kul att stödja öppna lösningar! Håller det Office-nivå? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Förutom lite moderna finesser, och att det kan göra PDF "out of the box" så är det kanske motsvarande MS Office 97. Framför allt när det gäller design och användarvänlighet. Om du behöver det som Open Office saknar, då är det värt att lägga pengarna på det. Klarar du dig med lite enklare kontorsprogram, så duger Open Office. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Oavsett vilken version av MS office som man jämför Open Office med så har jag aldrig saknat en funktion i Open Office. Designmässigt så förstår jag inte vad folk klagar på, Det ser ju lika bra ut som word.
Om någon kör mac kan jag även rekommendera NeoOffice som är Open Office fast för mac. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag måste nog säga att jag diggar StarOffice mer. (Under solaris då alltså.)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Medlem
|
Om du skall ägna dig åt mycket och krävande skrivarbete tycker jag du borde undersöka WordPerfect. Jag har använt den för att skriva bruksanvisningar, och "Visa kod"-funktionen var helt suverän för att fixa till vissa layoutproblem jag stötte på.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag tycker att Office 2007 är att föredra framför 2003. Det tar ett rätt bra tag innan man lärt sig var allt sitter och hur det fungerar, men på det stora hela är det en stor förbättring mot föregående version.
Bättre layout, smartare verktyg för att göra snygga papper/presentationer/excelark och en del Excelfunktioner såsom förbättrad pivot-funktionalitet uppskattar i alla fall jag. Enda nackdelen är väl egentligen kompabiliteten men det får man leva med. Och priset tycker jag inte är särskilt saftigt. Sen om du bara ska göra "snygga" saker och ska införskaffa dig en Mac, är deras iWork med Keynote o co. riktigt bra. Fast - åter igen - kompabilitetsproblem. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Sett till funktionerna är jag benägen att hålla med. Vill man inte pröjsa för MS Office duger OO för de flesta novis- till medelavancerade användarna, bara man har lite tålamod. Tråkigt nog är OO är betydligt långsammare. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|