Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Google TBPR export

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-07-29, 00:44 #21
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustavs avatar

Citat:
Originally posted by mistress@Jul 28 2008, 22:38
FÖRTVIVLAT LÄGE: Har legat på 4 i många år - och nu ner till 3!! Och det efter mer än 4 veckors manuellt hårt arbete med omarbetning av siten med tanke på SEO-tips om rubriker, text olika böjningar, synonymer, Alt, meta, sidors mapplacering osv, skickat in sitemap, följt alla tips mm
Det lönade sig mer när jag mindre visste ju. Det suger...
Inga av de sakerna som du nämner har någonting med PR att göra. PR bestäms endast av hur många inlänkar du har och vad det är för PR på sidorna som länkar till dig.

PR har ingen praktisk betydelse, förutom när du säljer eller byter länkar med andra webmasters.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-29, 01:03 #22
Macckes avatar
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP

Reg.datum: Nov 2004
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP
Macckes avatar

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av robertsson
Citat:
Ursprungligen postat av BarateaU
Fattar inte varför min droppa från 3 till 2,
Jag förstår inte varför man bryr som om PR.
Kan bara hålla med.
Är ju hur du rankar och framför allt vad du tjänar på sidan som räknas..
Maccke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-29, 01:41 #23
mistress mistress är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2004
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Gustav
Citat:
Ursprungligen postat av mistress
FÖRTVIVLAT LÄGE: Har legat på 4 i många år - och nu ner till 3!! Och det efter mer än 4 veckors manuellt hårt arbete med omarbetning av siten med tanke på SEO-tips om rubriker, text olika böjningar, synonymer, Alt, meta, sidors mapplacering osv, skickat in sitemap, följt alla tips mm
Det lönade sig mer när jag mindre visste ju. Det suger...
Inga av de sakerna som du nämner har någonting med PR att göra. PR bestäms endast av hur många inlänkar du har och vad det är för PR på sidorna som länkar till dig.

PR har ingen praktisk betydelse, förutom när du säljer eller byter länkar med andra webmasters.
Tack det känns lite lugnande...fast faktum är att fler externa länkar till siten idag? :unsure:

Ingen praktisk betydelse, mer än det Du nämner? Hmm tack igen - Det förklarar lite vad jag grubblat på.

Men ändå: undrar jag hur svårt det kan va att uppnå PG5 - utan att betala - enkom genom eget arbete. Måste man ha 1000-tals Pfyror (som inte är länkfarmar) som riktar skarpt på en. Det skulle va sååå kul att få en femma.
mistress är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-29, 02:29 #24
Gustavs avatar

Gustavs avatar

Citat:
Originally posted by mistress@Jul 29 2008, 01:41
Men ändå: undrar jag hur svårt det kan va att uppnå PG5 - utan att betala - enkom genom eget arbete. Måste man ha 1000-tals Pfyror (som inte är länkfarmar) som riktar skarpt på en. Det skulle va sååå kul att få en femma.
Det är svårt att veta exakt vad som krävs för att få PR5. Normalt krävs det en länk från en PR7 sida, eller möjligen två länkar från två PR6 sidor. Normalt så spelar inte mängden inlänkar så stor roll för din PR. Man brukar få ett snäpp längre än den sidan som har högst värde och som länkar till dig. Det brukar dock krävs mer ju högre upp på skalan man kommer. Att få PR3 kräver normalt en PR4 länk. Att få PR5 kräver däremot två PR6 länkar osv.

Observera att PR fördelas ganska jämnt mellan samtliga länkar på en sida (interna och externa). En sida som länkar till dig och som samtidigt länkar till ett tjog andra sidor kommer inte att bidra med särskilt mycket PR till din sida. Därför kan det krävas allt mellan en och 1000 stycken PR4 länkar för att få PR3.

Det finns sidor som har fått PR5 med endast en PR 0-3 länk. Dessa "felaktiga" värden brukar dock korrigeras när det kommer en ny TBPR-export. Omvänt så händer det att sidor med många höga inlänkar får väldigt låg PR. I vilket fall så verkar det finnas en ganska stor slumpfaktor när det kommer till PR.
Oläst 2008-07-29, 09:45 #25
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Hmm... mycket få webbplatser som fått mindre än PR3. Hittade tre som fått PR4 också.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-29, 09:56 #26
objx objx är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2008
objx objx är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2008
Tre av mina senaste projekt gick från 0 -> 4 i PR.
Samtliga av dessa tre lanserades i mitten på April.

Verkar ju väldigt generöst, men jag klagar i alla fall inte!
objx är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-30, 22:15 #27
Medlem

Medlem

Skumt... Reggade en se.domän för ca en månad sedan som jag peka på en annan com.domän med längre och krångligare namn, just den com.domänen hade länge legat på PG 4 men nu rasat till PG 3.
Döm om minförvåning över att Se.domänen (där jag la in lite info och några foton - och istället en klickbar länk till com.domänen igår) helt sådär bara får PG 3??
Det finns ju inte många länkar knappt alls dit.
Men namnet nämns i och för sig på många ställen - men inga direkta länkar...
HelSkuMt??? Twilight zoon.. Nu fattar jag ändå mindre, jag som trodde jag började begripa... :-S
mistress är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-01, 00:05 #28
hans99 hans99 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2005
hans99 hans99 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2005
Citat:
Originally posted by Gustav@Jul 29 2008, 02:29
Det är svårt att veta exakt vad som krävs för att få PR5. Normalt krävs det en länk från en PR7 sida, eller möjligen två länkar från två PR6 sidor. Normalt så spelar inte mängden inlänkar så stor roll för din PR. Man brukar få ett snäpp längre än den sidan som har högst värde och som länkar till dig. Det brukar dock krävs mer ju högre upp på skalan man kommer. Att få PR3 kräver normalt en PR4 länk. Att få PR5 kräver däremot två PR6 länkar osv.
Toolbar PR i den här exporten upplever jag följder page ranking som det publicerats mycket väl. Därmed absolut inte sagt att det har mer med ranking att göra än tidigare. Snarast tydligt tvärt om.
hans99 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-01, 09:36 #29
ponting ponting är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
ponting ponting är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
En pr:5, några pr:4r, några tillbaka efter dyknigen förra pr updatering, några kataloger hackar ännu på ynka pr2,men min son Alex har gått igenom samtliga, klickat på länkar,tagit bort MFA,skitbloggar (mina)bloggar som inte skrivit i på ett halvår, m,m så det borde ge resultat, då jag tror det beror på dålig kvalitet...........
ponting är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-01, 14:37 #30
Gustavs avatar

Gustavs avatar

Citat:
Originally posted by ponting@Aug 1 2008, 09:36
En pr:5, några pr:4r, några tillbaka efter dyknigen förra pr updatering, några kataloger hackar ännu på ynka pr2,men min son Alex har gått igenom samtliga, klickat på länkar,tagit bort MFA,skitbloggar (mina)bloggar som inte skrivit i på ett halvår, m,m så det borde ge resultat, då jag tror det beror på dålig kvalitet...........
Är det någon av dina länkkataloger som du har fått PR5 på ponting?
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:07.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017