FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
PR har ingen praktisk betydelse, förutom när du säljer eller byter länkar med andra webmasters. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
VIP
|
Citat:
Är ju hur du rankar och framför allt vad du tjänar på sidan som räknas.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Ingen praktisk betydelse, mer än det Du nämner? Hmm tack igen - Det förklarar lite vad jag grubblat på. Men ändå: undrar jag hur svårt det kan va att uppnå PG5 - utan att betala - enkom genom eget arbete. Måste man ha 1000-tals Pfyror (som inte är länkfarmar) som riktar skarpt på en. Det skulle va sååå kul att få en femma. ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Observera att PR fördelas ganska jämnt mellan samtliga länkar på en sida (interna och externa). En sida som länkar till dig och som samtidigt länkar till ett tjog andra sidor kommer inte att bidra med särskilt mycket PR till din sida. Därför kan det krävas allt mellan en och 1000 stycken PR4 länkar för att få PR3. Det finns sidor som har fått PR5 med endast en PR 0-3 länk. Dessa "felaktiga" värden brukar dock korrigeras när det kommer en ny TBPR-export. Omvänt så händer det att sidor med många höga inlänkar får väldigt låg PR. I vilket fall så verkar det finnas en ganska stor slumpfaktor när det kommer till PR. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Hmm... mycket få webbplatser som fått mindre än PR3. Hittade tre som fått PR4 också.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Medlem
|
Tre av mina senaste projekt gick från 0 -> 4 i PR.
Samtliga av dessa tre lanserades i mitten på April. Verkar ju väldigt generöst, men jag klagar i alla fall inte! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Medlem
|
Skumt... Reggade en se.domän för ca en månad sedan som jag peka på en annan com.domän med längre och krångligare namn, just den com.domänen hade länge legat på PG 4 men nu rasat till PG 3.
Döm om minförvåning över att Se.domänen (där jag la in lite info och några foton - och istället en klickbar länk till com.domänen igår) helt sådär bara får PG 3?? Det finns ju inte många länkar knappt alls dit. Men namnet nämns i och för sig på många ställen - men inga direkta länkar... HelSkuMt??? Twilight zoon.. Nu fattar jag ändå mindre, jag som trodde jag började begripa... :-S |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||