FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det går dock att lösa eftersom inlägg på WN inte kan ändras i efterhand, genom detta förfarande: Alla inlägg i köp och sälj som ska säljas med bud, _måste_ ha reservationspris utskrivet i första inlägget. Slutdatum kan sättas i efterhand när reservationspriset är uppnått, även om det helst ska stå i första inlägget. Alla bud läggs i tråden av användaren som vill köpa, det är enda sättet att lägga bud på något i köp och sälj. Detta kräver ju dock moderatorjobb att hålla efter, om vi inte klarar av att följa dessa enkla regler själva. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Skulle man inte ganska eneklt kunna lägga upp en extra sida där man har en säljauktion likt tradera.
Alla bud offentliga, Säljaren sätter reservationspris/utpris Man vet när auktionen slutar fan det vore ju bättre om man länkade direkt till tradera istället.. Så når säljaren ut till en större marknad, enkelt att klistra in en länk till sin tradera auktion istället =) Så slipper man allt tjafs om det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
En annan sak som inte lyfts fram är att
Inte alla men VÄLDIGT VÄLDIGT VÄLDIGT många av domänerna som säljs går ut när som helst och det håller säljarna oftast tyst om.... Inte länge sedan jag möttes av..... "Hej du vann budgivningen på domänen xxxxxxx.nu för 300 kr..... ja just det den går ut om 2 veckor så det kostar 800 att förnya + 1500 för ägarbytet" Tycker personligen att man ska skriva ut sådan information när man SÄLJER! Ett tips är även att kolla stats och påstådda inkomster osv. Har råkat ut för en hanfull tillfällen där det varit Stora skillnader på vad som skrivits och vad som varit sant! Roligaste var nog en som skrev att det fanns en inkomst på xxxx kr/månad via ett affiliateprogram ... Sanningen var att han hade haft ETT enda sale och TYCKTE SJÄLV att det inte borde inte vara nåt problem att "klämma ut" det belopp som han angav sidan hade i inkomster/månad om man jobbade lite med den. Det är alltså på den nivån det ligger....(I vissa fall) Så se upp! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Medlem
|
Det här med F-Skatt i köp o sälj finner även jag lite märkligt. De flesta privatpersoner har inte f-skatt men kan fortf. producera shyssta grejer.
Sitter man däremot som representant för ett företag och säljer saker är det väl självklart. Alla försäljningar upp till 9000 är man inte skyldig att heller rapportera och betala skatt/moms för utan det reds ut i deklarationen med banken vid senare tillfälle. Och som någon påpekade. som webmaster är det väl inte så himla vanligt att man har eget företag bara för man driver olika hemsidor?! Köp och säljen behöver bli tydligare. Och kanske ska design (auktionerna) försäljarna få en egen sektion med bra auktions regler eller helt enkelt ett auktions script. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Så länge inte regler finns för att man iinte får sälja mindre bra sidor för några hundra
tycker jag också att det inte skall diskuteras direkt i säljtrådarna. De säljtrådar jag skapat på detta forum har alla blivit fullsmockade med efterblivna inlägg om kärringen i kassan på ica. Är det så svårt att läsa när jag ber om att inte få orelevanta inlägg i mina säljtrådar? Vad gnäller folk om egentligen? detta med reservationspris hit och dit jag gör väl själv hur jag vill så länge det inte bryter emot reglerna?? Vad kommer till f-skatt och företagsamhet Vad är det ni försöker säga? att inte en privatperson ska kunna sälja sin sida här på WN? jaha och varför i såfall inte? gör det sidan bättre om man är företagare? Funderar bara ibland på om många av er som hänger här inte skulle behöva lite andra fritidsintressen än att diskutera och förstöra ens trådar här på WN ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
haha ..jisses
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Men du knullis har inte världens goaste attityd heller. Istället för att kalla folk för sake, anmäl det eller kontakta en moderator omgående. - jonny är väl den jag hade kontaktat, då resten inte synes till. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Medlem
|
Det jag säger, det kanske behövs en tradera funktion på det här forumet för o helt enkelt hantera alla dessa auktioner. Och då även kanske aggressivare moderatorer som nukear alla inlägg som inte e relaterade i köp o sälj.
Anledningen till att denna tråden hamnade i allmänt var för att den just itne skulle lusa ner ngn annans säljtråd.. Jag håller med knullis, det e jevligt trist o se att säljtrådarna nedlusas av onödiga inlägg som inte är sälj relaterade. Och hela den här F-skatts kravs diskussionen e bara hilarious och jevligt onödig. Den drivs endast av egna företagare som det går dåligt för känns det som. MEN, det borde finnas regler för hur man auktionerar ut t.ex templates, färdiga siter och liknande. Så att alla står på samma grunder. Och att alla annonser e bindande. Samt, och nu kommer kickern, varför tar inte WN % på alla förmedlade försäljningar och använder pengarna till att utveckla siten. det skulle 1: sålla bort 99% av alla annonser, 2: stärka wn som site på sikt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Ang. fritidsintressen så har du inte med saken att göra. Alla väljer själva vad de vill lägga tid på, om du vill tillverka silvergranar framför datorn så är det din ensak eller hur? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|