Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Web 2.0

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-06-27, 16:21 #21
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Thir13teen
Citat:
Ursprungligen postat av Ara
Thir13teen: jag har säkert jobbat med webb längre än du har gott i skolan.
Det är såklart inte tekniken som jag tycker är pajas utan alla buzz words (Troligast är att det är bekvämt att använda ett ord var primära egenskap är just att dess innebörd är oklar) som finns i it-branchen, dit web 2.0 passar in.
Du med din kunskap kanske kan förklara för mig vad webb 2.0 är?
Det är i högsta grad ett buzz-word men det behöver inte betyda att det är dåligt.
Läs artikeln som jag länkade samt Wikipedia-artikeln som någon annan länkade så borde du kunna skaffa dig en uppfattning om vad det är.
Tart - som väntat struntade du i att adressera vad jag sa och upprepade istället vad du sa. Om Ara ville kommentera användandet av uttrycket Web 2.0 eller själva definitionen i sig framgick inte. Det lät som att han tyckte illa om både uttrycket samt de personer som använder sig av det. Jag håller inte med om hans åsikt och tror att den grundar sig på okunskap.
Du drar märkliga slutsatser om folk du inte vet något alls om. Det handlar i slutändan bara om åsikter och även om hans kommentar var ganska onödig och givetvis provocerar några som dig så var ditt svar precis lika onödigt. Eftersom det inte finns någon entydig vedertagen definition så har det heller inte någon betydelse öht om han kommenterade användandet, definitionen eller de som använder sig av uttrycket. Det är bara åsikter i vilket fall som helst.... Jag är dessutom övertygad om att Aras kunskaper inom modern webbteknik är relativt goda.

För att återknyta till den ursprungliga frågeställningen så används väl inte Web 2.0 så ofta när det gäller ren grafisk design utan oftast är det funktionalitet och användarvänlighet som relateras till begreppet.
Oläst 2008-06-27, 21:30 #22
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2005
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2005
Thir13teen: Det krävs lite mer än läsa en artikel för att "förstå webb 2.0". Eftersom du verka gilla buzzword kan jag bjussa det på några till så du kan verka viktig när du snackar med dina polare:-)

synergieffekt, turnkey solutions och Software as a service.

Tre fina som man ofta hör på möten.

ps såklart bytyder dom saker men det är alla ganska luddiga begrepp
Ara är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:32.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017