Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Vilka hemsidor ska få säljas här på WN?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-06-03, 09:09 #21
Martin™ Martin™ är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2007
Flitig postare

Citat:
Originally posted by jonny@Jun 3 2008, 08:38
Är det inte enklast att vi följer 6-månaders regeln så att vi slipper försök att gå runt den med folk som slänger upp sidor med ett färdigt template på för att sälja sitt nyregistrerade domännamn?
Vad gäller försäljningen i sig bedömde jag såväl säljare som diskussionen lika oseriösa. Vill du sälja en sida och få betalt med en halt hamster kanske det är dags att lägga ut en annons på blocket istället...
Du tycks vara en typisk "Jag kan göra en bättre hemsida än dig på 3 minuter, din hemsida är inte värd mer än en halt hamster"-person. Varför rensade du inte bara bort off topic inläggen.. och varför raderade du sen min nya annons?
Martin™ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-03, 09:17 #22
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Martin, efter att ha läst tråden var min slutsats att allt var ungefär lika off-topic - hela tråden i sig.

Du har lagt upp en enkel sida för att sälja domän och sidan i paket och undgå 6-mån-regeln.

Men framförallt har du fleratalet gånger ändrat förutsättningarna totalt. "Köp nu" 1 500 kr, du blir erbjuden det men vill ha mer pengar. Sen vill du byta mot något roligt och sen vill du ha mer pengar igen. Känns inte seriöst för fem öre.

Jag tar upp diskussionen i admindelen.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-03, 09:41 #23
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Originally posted by jonny@Jun 3 2008, 09:17
Martin, efter att ha läst tråden var min slutsats att allt var ungefär lika off-topic - hela tråden i sig.

Du har lagt upp en enkel sida för att sälja domän och sidan i paket och undgå 6-mån-regeln.

Men framförallt har du fleratalet gånger ändrat förutsättningarna totalt. "Köp nu" 1 500 kr, du blir erbjuden det men vill ha mer pengar. Sen vill du byta mot något roligt och sen vill du ha mer pengar igen. Känns inte seriöst för fem öre.

Jag tar upp diskussionen i admindelen.
Jag la upp en komplett hemsida för auktion, klart domänerna ska ingå om köparen vill ha dom! Sen att du tyckte att hemsidan var "enkel" kan ju få stå för dig, du är säkert mycket snabbare och bättre än mig på att både designa och koda. Men många andra tyckte i alla fall att jag gjort ett bra jobb med sidan.

Och att jag ändrade förutsättningar i auktionen var väll inte mycket att gnälla på, jag förklarade till och med varför om du läste sidan3 under inlägget om "Aras äventyr".

Jag tycker du kan länka hit då, ska bli spännande att se vad de andra i staff har att säga.
Martin™ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-03, 11:01 #24
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2008
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Men ni idiotförklarar ju er själva, som någon sa, ta 3 djupa andetag och surfa vidare, JAG behöver ingen som bertättar för mig vad jag bör eller inte bör göra, jag är högst kapabel att avgöra det själv, och den känslan tror jag dom flesta delar.

Lika lite som ni springer runt i andra affärer och förklarar för kunderna när dom plockar sina varor att man minsann kan köpa dom billigare i affären jämte, eller att du själv minsann hade kunnat baka en lika god tårta för halva priset, så behöver du inte göra det här heller. Vi får förutsätta att människor här är vuxna och kan ta eget ansvar för sina inköp, sen gäller såklart att man inte får vara bedräglig och att man agerar mot andra som man vill att dom agerar gentemot en.
Det är helt irrelevant i sammanhanget när jag står och demonstrerar en Pentax K100 att Samsung säljer ungefär samma kamera under ett annat namn, och kanske till och med hundra kronor billigare, det enda som händer är att kunden blir förvitrad och säkerligen går hem utan kamera, lyckligare ? knapast, man får ändå förutsätta att hon kom till butiken för att handla, eftersom hon ville ha/behövde en kamera...

Frågar ni mig (jag vet att ni inte gör det) så är det där "jag kan göra en bättre sida på 3 minuter" eller "såna som du..." höjden av att sätta sig gjälv på piedestal och är en typ av vuxenmobbing som inte ens hör hemma på ett vuxendagis som det här...
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-03, 16:03 #25
christofer_a christofer_a är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2007
christofer_a christofer_a är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2007
Gummianka har helt rätt, vuxna människor som inte kan hålla i pengarna och köper skitsidor och skräpdomäner har nog större problem än att de inte kan skilja på kvalitet och skräp.

Om du inte är en sådan person som går till Siba och ställer sig och påpekar för varje kund att Sibas varor går att köpa billigare eller med bättre kvalitet på nätet så finns det väl ingen anledning att börja göra det på ett webmasterforum?

Jag tror faktiskt att det inte handlar om omsorg för oerfarna köpare utan snarare att det kan vara en stunds avkoppling att dra igång ett internetgräl.
christofer_a är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-03, 16:36 #26
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2006
Timofey Timofey är inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Originally posted by gummianka@Jun 3 2008, 10:01
Men ni idiotförklarar ju er själva, som någon sa, ta 3 djupa andetag och surfa vidare, JAG behöver ingen ...
Det måste vara precis sådana människor som går förbi utan att bry sig när någon rånar eller misshandlar någon annan på gatan.
Timofey är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-03, 17:09 #27
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
En sak som borde vara enkelt fixat är att låsa alla trådar som är äldre än t ex 2 veckor i köp-och-sälj. Då finns det i alla fall en gräns för hur långt säljaren kan flytta fram sista datumet för auktionen, eller bumpa tråden.

I övrigt så får nog säljare leva med att potentiella köpare ställer obekväma frågor i säljtråden. Har man en smutsig buk så får man helt enkelt undvika att sälja webbsidor via WN. Sedan är det upp till moderatorerna att rensa trådar från inlägg som går allt för mycket offtopic.

Finns det ingen funktion i Invisionboard som gör att moderatorer och admins kan varna medlemmar? En varning ger avstängning i en dag. Tre varningar ger avstängning i 1 månad osv... Det borde väl inte vara så svårt att tillrättvisa troll, utan att nödvändigtvis behöva banna dem permanent? Det känns som om moderatorerna ser mellan fingrarna, eftersom det inte finns något bra sätt att hantera felsteg på. Att banna är ofta för hårt och därför gör moderatorerna ingenting.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-03, 17:09 #28
gummiankas avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Citat:
Originally posted by alltinggratis@Jun 3 2008, 16:36
Det måste vara precis sådana människor som går förbi utan att bry sig när någon rånar eller misshandlar någon annan på gatan.
Aha...så du vill likställa din insats här där du säger till alla som ska sälja/köpa en sida hur dåliga dom är med någon som har civilkurage (look it up) nog att ingripa vid ett rån....smart...jag ser vad du menar...not...
Oläst 2008-06-03, 17:13 #29
gummiankas avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Men det är väl enkelt, alla ni som har så goda råd att ge till alla andra, jag antar att ni lyssnar till er själva och att ni är ytterligt framgångsrika i vad ni gör....
Oläst 2008-06-03, 17:41 #30
eliasson eliasson är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2005
eliasson eliasson är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2005
Citat:
Originally posted by Qion@Jun 3 2008, 00:22
Håller med om att det kan bli en hel del tjaffs. Men det är extremt bra för den mindre pålästa köparen att se när en sajt är ett plagiat eller om en säljare är oseriös.
Håller helt och hållet med.

Information om plagierat
En eventuell köpare ska kunna bli informerad, av allmänheten, att en sida kan vara plagierad utan att behöva vänta på att en moderatör granskar inlägget, då köpet redan kan vara igenom.

Diskutera feltolkningar
Vidare vill man ju även kunna diskutera, på en bra nivå, eventuella feltolkningar som faktiskt uppstår en hel del.

Bud
Sist men inte minst så anser jag att man ska kunna skriva i tråden utan granskning då det ofta handlar om budgivningar. Jag känner mig skeptisk, precis som med "Lägsta Bud sidor", att lämna ett ett bud i "PM" där säljaren faktiskt kan "bluffa" tidigare bud.

Kommentarer om ovanstående?
eliasson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:31.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017