Hej.
upnorth kallar jag mig och jag är administratör för bl.a. lulexpexet.com, medadministratör för ubuntuforeningen.se samt min egna webbplats XXXXX.nu.
Den sistnämnda har jag blivit erbjuden att sälja, problemet är att jag inte riktigt har koll på vilka regler som gäller (vilka rättigheter företaget har).
Det är är konversationen så långt:
Citat:
Hej!
Vi är intresserad av att köpa domännamnet www.XXXXX.nu
Hör gärna av dig ang detta.
Vänliga hälsningar
XXXXX XXXXX
XXXXX AB
--------------------------------------------
till XXXXX
Hej.
Jag har tänkt använda webbplatsen för en portfolio och ett livsstilsforum av webbplatsen, tyvärr har studier och arbete kommit i vägen hittills.
Får jag fråga vad ni kommer att använda det till (om det skulle komma att förknippas med mig i framtiden), jag hittade ingenting relevant för namnet på er webbplats?
till XXXXX.nu
---------------------------------------
Hej!
Vi är tre stycken från Sjukvården (2 läkare, en sjuksköterska) som tar fram innovativa produkter för egenvård inom Förkylningar, Allergier och Snarkningar. Produkterna ska säljas på ffa Apotek.
Vår näsvidgare för snarkare och fysiskt aktiva heter XXXXXoch vi tänkte bygga upp en hemsida för snark/sömn-besvär med ett XXXXX-relaterat domännamn.
Vänliga hälsningar
Peter
|
Jag är förövrigt en rätt fattig student så jag vill inte sälja det här rätt fina domännamnet för billigt så att säga
De har alltså en produkt som antagligen är varumärkesregistrerad, hur ska jag förhålla mig till det?