FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Du behöver inte publicera källkoden, var läser du det?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Nykomling
|
På länken som nämns i trådens titel.
Det står: "Du äger kopiera och distribuera Programvaran (eller Verk baserat på Programvaran enligt paragraf 2) i objektkod eller i körbar form enligt villkoren i paragraf 1 och paragraf 2 förutsatt att Du också gör en av följande saker: a. Bifogar den kompletta källkoden i maskinläsbar form, som måste distribueras enligt villkoren i paragraf 1 och 2 på ett medium som i allmänhet används för utbyte av programvara" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
|
Vet inte hur det kan uttryckas klarare.
Citat:
Så är inte fallet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ja, han har definitvt fått för sig det. Carl-David, som jag skrev i mitt första svar i den här tråden: att köra Joomla på en egen server är inte att distribuera Joomla. Om du säljer ett system baserat på Joomla distribuerar du det, annars använder du det bara. Du får modifiera GPL-skyddade programvaror hur mycket som helst och behöver bara skicka med källkoden om och när du distribuerar den modifierade programvaran. Joomla är ett serverbaserat program och därför räknas det inte som distribution om du kör programmet på dina egna servrar, trots att klienter (webbläsare) kan koppla upp sig mot det.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Nykomling
|
Då är jag med på vad jag fått om bakfoten, tack för att ni redde ut detta!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
|
Gäller som sagt enbart om du har distribuerat den.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|