FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Ja, ond tro regleras av juridiska instanser men det innebär inte att ond tro är ett etiskt och moraliskt begrepp som varje registrerade av domäner är fullt medveten om.
Antingen registrerar man i ond tro eller inte, det vet man slutligen bara själv och eventuellt gud. Sedan att resultatet kan bli att ond tro anses som god tro av juridiska instanser. Ond respektive god tro uppstår i registreringsögonblocket inte i den juridiska instansen. Bara det jag försökte få in i debatten men jag blev för djup och sabbade det ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Först och främst når en tvist om ett domännamn kanske bara i 5% av fallen till ATF - resten sköts parterna emellan. Dels genom Advokathot eller att parterna kommer till ekonomisk uppgörelse. Men att en nybakad företagare registrerar ett domännamn som exempelvis visar sig vara ett etablerat varumärke i Estland med EU-rätt eller en felstavning av någon etablerad sida i Sverige - det skulle per din defenition inte vara "ond tro" men kan sannolikt tolkas så vid en ATF. Så "God intention" är inte alltid samma sak som "Good invention"! Men på tal om Gud, så finns det tydligen en del ateister i denna del av IT-branschen, eller så tillhör många annan religion - men jag har också hört sägas att GG är djävulen på jorden gestaltad. Men själv tror jag inte på sånt skrock.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Är inte GG gud?
![]() Du har en bra poäng med estniska varumärket. Det är en gråzon, men bara man inte registrerar andras varumärke medvetet så kommer man nog till himlen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Men i det "stora hela" håller jag givetvis med dig, men jag trivs bra med alla smådjävlar här nere.. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|