FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Hur är det med med Crystones hall i Borås, finns den kvar?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
http://www.bluerange.se/serverhotell Verkar ha i Jönköping..får kolla närmare på det där. Någon som vet nått mer om dessa? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
dock har patrikweb inte allt för många olika linor bgp'ade.
inget ont om patrikweb nu så missförstå mig inte ![]() jag kan ju ha fel dock o missförstått. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag har flera förbindelser åt flera håll i flera städer och ansluter nya städer hela tiden. Så jag har mer förbindelser än många. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
patrikweb menar du att du har flera fiber in till datacentret?
i så fall vilka operatörer? nu menar jag inte en fiber som är kopplad och sedan peerad med flera igenom den.. nu menar jag flera olika fibrer ifrån flera olika operatörer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
|
Beror vilken stad du menar? Har egna förbindelser mellan städerna i eget nät. Sedan olika transit och kopplingar mot IX.
Men är logisk och fysisk redundans på olika nivå beroende på vilka krav som ställs. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
vad jag menar är helt enkelt.
till datacentret.. må det vara växjö eller borås. har du flera fibrer ifrån olika operatörer in till ett och samma datacenter? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Klein, för att få en bra bild över kostnadsläget bör du speca vilka el/kylbehov du har. Att bara säga ett rack kan vara allt från 0,5 - 10 kWh el/kyla och det kommer kosta väldigt olika.
Skall du ha A/B kraft och helt redundanta fibervägar till skåpet eller räcker det med en patch och en kraftmatning? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||