Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Få trafik till sidan

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-02-08, 18:43 #21
rille77s avatar
rille77 rille77 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2003
rille77 rille77 är inte uppkopplad
Medlem
rille77s avatar

Reg.datum: Dec 2003
Det går ju att börja lungt med visitkorten, passa på när du och polarna ändå är ute och tar en öl.
Lkpg är ju inte en så stor stad så man kan ju börja lugnt, man måste ju inte vara där varje helg.

Ta med kameran och fixa lite vimmelbilder i samma veva, hur många gånger satt man inte på McD och bläddrade i Nolltretton och spanade in vimmelbilder efter polarna.

Blogga om att ni har varit ute och gjort stan osäker.

Evenemangskalender är absolut en bra idé sålänge den är välfylld och hålls uppdaterad annars så är den rena döden.

Varför inte lite tips på nåt gott att äta och dricka på förfesten, eller varfför inte göra ett test och utse stans godaste nattkebab.
rille77 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-08, 18:44 #22
Padchi Padchi är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2007
Medlem

Jag vet att det ser "dött" ut i headern. det är enbart för att jag har tagit bort reklamen som var där uppe förut pga att aff.. segade ner sidan totalt. Ska lägga dit den sen när de har fixat sina servrar.

Ska komma på något nytt på submenyn.

EDIT
Rillte77, jag har redan nu en funktion som listar "alla" linköpings nattklubbar, pubar och resturanger. Kanske vore en idé att låta medlemmarna betygsätta de olika ställena och sedan lista de som har fått bäst betyg?
Mycket bra kritik och idéer fortsätt gärna.
Padchi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-08, 18:48 #23
DudeRille DudeRille är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2007
DudeRille DudeRille är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2007
mörkare text överallt, din ljusgråa text som du använder nu är lite jobbig att läsa.
DudeRille är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-08, 18:59 #24
sasserdudes avatar
sasserdude sasserdude är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2008
Mycket flitig postare
sasserdudes avatar

använd lite färg någon stans? så att den inte ser så grå ut..

jag vet inte,, men de är något som fattas..
sasserdude är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-08, 19:11 #25
sasserdudes avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
sasserdudes avatar

jag hade nog flyttat ut själva panelerna till kanterna.. använder 1024.. och då hade du fått en fylligare sida, och sen göra "main" större .. alltså längre ner, och att den innehöll något mer än bara texyt.

Vad jag tycker i mitt huvud är.. att när sidan är "för" enkel, så känns det mer som en blogg.. och när den är fylligare så blir det som en community.. det är vad ja tycker iaf )
sasserdude är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-08, 19:32 #26
Kristofers avatar
Kristofer Kristofer är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2004
Kristofer Kristofer är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Kristofers avatar

Reg.datum: Mar 2004
Det finns redan massor av vimmelsidor för Linköpings krogliv. Communities är det väl färre med men för att lyckas så tror jag man måste tro på sig själv och vara väldigt kreativ.

Man måste nog även våga satsa en del, mätt i pengar, då communities är en ganska mättad del av Internet.

Min bästa idé vore nog att försöka få sektionssidorna på LIU att länka till dig. Du får själv klura ut vad du kan erbjuda för att få dem att göra det. Sen kanske man kan fixa samarbete med någon vimmelsida som inte har communityfunktion då ni kompleterar varandra bra.

Men som sagt, måste måste nog verkligen vilja och våga och inte se så mycket hinder som du verkar göra för att lyckas.

EDIT: Var in en sväng och jag tror att du skulle få mer trafik om man kunde se fler sidor utan att vara inloggad. Om du tar bort kravet på inloggning på vissa sidor kommer fler att orka stanna där. Sen om det börjar gå bra kan du ju sakta men säkert lägga tillbaka inloggningskravet om du känner att det behövs.
Kristofer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-12, 08:33 #27
Medlem

Medlem

Tack för det svaret Kristofer,

Jag har länge tänkt på det där med hur mycket man ska få se utan att vara inloggad. Vilka sidor syftar du på? Jag tror att det kanske skulle ge mer om jag tog bort låset för uteliv och vimmelbilder, evenemangs kalendern osv sen när det är klart. Men då finns det ju ingen mening med att bli medlem om man redan kan se allt det?

Skulle även vara snällt om du kunde länka till någon vimmel sida i Linköping förutom agatan . se om du hara någon.
Oläst 2008-05-02, 17:12 #28
Medlem

Medlem

Drar upp denna tråden igen för att jag har nu gjort en ny design och gjort klart alla funktioner.
Jag försökte tänka på det som Kristofer sade, jag har gjort så att det mesta går att nå utan att vara inloggad. Designen må kanske vara lite dyster med det svarta, men jag tycker att man får in "fest känslan" med de färgerna som är.

Jag har en vimmelfotograf än så länge och några skribenter till magasinet. Problemet är fortfarande att det står stilla när det gäller aktiviteten på sidan. Jag ska skriva ett nyhetsbrev till de medlemmarna som är nu på sidan så att jag får tillbaka de som jag har missat.

Jag ska snarast beställa visitkort med som man kan dela ut på ågatan (den gatan som alla krogar är på i Linköping). Men vad kan jag göra mer? Har ni några idéer på vad som ni saknar och vad jag kan göra för att öka aktiviteten?
Oläst 2008-05-02, 20:18 #29
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Lägg upp vimmelbilder (egna eller köpa) på snygga tjejer i en ålder som passa din målgrupp. Snygga tjejer har en stor attraktionskraft på både män och kvinnor. Det kommer inte att göra dina medlemmar mer aktiva, men det kommer att göra så att fler besökare registrerar sig som medlemmar.

I övrigt så bör du utnyttja den gratis marknadsföring som din vimmelfotograf ger. Alla (nästan) vill vara med på bild och synas. Tryck upp arbetskläder åt din vimmelfotograf med ditt domännamn och en slogan. Låt honom sedan jobba ihjäl sig genom att ta bilder på varenda fest, klubb och tillställning som ges i Linköping. Folk kommer då att besöka din webbsida för att se om de själva finns med på bild. Gör alltså er närvaro tydlig på klubbarna.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-02, 21:01 #30
Samben Samben är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2007
Samben Samben är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2007
Håller med tart här, har den inte rullat in något på två år och du är ute efter att tjäna något så får du nog tänka om..
Samben är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:43.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017