FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag tycker inte om att google har mina mails :/ Inte för att jag störs av att de i teorin skulle kunna läsa dem, snarare att det inte känns tryggt om de tappar bort dem.. Dessutom känns gmail lite... tråkigt? Samt att man får inte riktigt samma hastighet och respons av en server på nätet som mot en lokal mailserver. Utöver det så är det väldigt roligt att hacka lite linux
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Google apps har som sagt både imap och pop med SSL. Gratis.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
just nu lutar det åt zimbra, får väl tanka hem debian/ubuntu och kolla lite på det. men det verkar enkelt. hur är det med processoranvändningen, nån som vet?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hur många användare ska du köra?
CommuniGate Pro är gratis upp till 5 konton. Oerhört resurssnålt och går på de flesta plattformer, sen finns det open source plugin som gör allt du vill och lite till. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Testa som sagt om inte annat, att slänga in zimbra är rätt fort gjort om du bara vill testa lite, nästan bara peka-klicka, förutom installationen som är lite ssh.. =) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Roundcube slängde jag iofs iväg för att det var enormt långsamt hur jag än bar mig åt, dessutom är det enbart en webmail-grunka som sen måste ha en mailserver i ryggen ändå. Är tveksam till om roundcube har en chans mot zimbra, speciellt med tanke på hur de jobbar; zimbra med kompilerad kod direkt mot databas, medan roundcube öppnar och stänger anslutningar hej vilt, och jobbar över imap mot någon mailserver.
Ta en titt på den här för att installera på Ubuntu 7.10: http://wiki.zimbra.com/index.php?title=Ubu...bbon%29_Install |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det jag dock upplevde som jobbigast va det tröga och segarbetade gui:t, och inte serverns responstid i sig. Men det kanske har blivit bättre på senare dar, jag provade demon senast förra sommaren. Då tog det till exempel upp emot en 20-30 sekunder att bara ladda webbgränssnittet, men det kan som sagt hunnit bli bättre nu. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Om du vill köra något under Windows finns exempelvis SmarterMail i en gratisversion för en domän,.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||