Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Web10.se

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2003-11-20, 16:30 #21
NuCos avatar
NuCo NuCo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2003
NuCo NuCo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
NuCos avatar

Reg.datum: Apr 2003
Citat:
Ursprungligen postat av efa
Citat:
Ursprungligen postat av shike
Fördelen med detta för dig är du då slipper betala utländsk moms på varor och tjänster som du köper utomlands.
Stämmer det verkligen fortfarande? EU-reglerna har väl gjort att momsen måste betalas oavsett vilka länder köparen och säljaren tillhör...?
Man så länge du uppger ditt egna VAT nummer så funkar det ... är man en privatperson utan VAT nummer som man inte kan få om man inte ansöker om F/FA Skatt och momsregistrering så får du betala moms även om du handlar från utlandet..

Så har jag förstått det efter samtal med RSV .. eller?
NuCo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-11-20, 17:20 #22
Helena Helena är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
Helena Helena är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
Citat:
Man så länge du uppger ditt egna VAT nummer så funkar det ... är man en privatperson utan VAT nummer som man inte kan få om man inte ansöker om F/FA Skatt och momsregistrering så får du betala moms även om du handlar från utlandet..

Så har jag förstått det efter samtal med RSV .. eller?
Ja, det stämmer (fr.o.m. 1 juli 2003). Om en privatperson inom EU handlar produkter från utlandet ska säljaren lägga på moms, oavsett var i världen företaget befinner sig. Företag som vill sälja till EU måste momsregistrera sig i ett EU-land(!). Om moms inte läggs på vid själva köpet av en fysisk produkt ska/kan momsen läggas på i tullen istället. Är det en digital produkt är kunden egentligen skyldig att själv betala in momsen om det inte gjordes vid köptillfället, men exakt hur de har tänkt sig att det ska gå till vet jag inte... Hå hå ja ja...
Helena är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-04, 07:55 #23
ponting ponting är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
Medlem

Web10, har server i litauen har jag hört, åt mig har dom funkat utmärk i tre år.Supporten funkar bra, på tre år har det bara vara en stor avbrott. B-one, ok för
en privat person utan mycket trafik, har även hört att web10,surftown,b-one ingår i samma konsern??
ponting är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-04, 09:28 #24
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2004
Davve Davve är inte uppkopplad
Davves avatar

Reg.datum: Feb 2004
Jag varnar för Web10, de klarade inte av 50 besökare om dagen utan att vara nere minst 1 gång i timman. Efter att jag skrivit 50 anmälningar om detta till supporten sa jag upp skiten, de lovade pengarna tillbaka, men inga pengar kommit på 2 år... Sämsta hotell och support man kan tänka sig...
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-04, 20:04 #25
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004
Att alla är i danmark är väl kanske för deras lagsystem tillåter man blåser Svenskar?

Sedan lär både skatt och allt vara billigare, problemet är inte att dom är billiga utan att dom skriver "Fri trafik". Skulle dom tagit betalt efter en viss förbrukning skulle dom fått in det det kostar att hantera X 100 tusen besökare då det även drar viss trafik.

Sedan går det faktiskt begränsa minnnet, cpu användning och allt sådant i PHP,MySql och liknande per användare.

Dock bör man nog passa sig för Danska företag.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-04, 23:27 #26
Yepp Yepp är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Yepp Yepp är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Verkar dessutom lite som att man kan ha såväl tur som otur - har själv haft sidor som haft långt över 1500 unika per dygn på deras servrar utan några som helst problem, och det var dessutom inte direkt några överdrivet lättlattade sidor.

Supporten har jag aldrig behövt använda mig av så den har jag ingen åsikt om - men klart att vissa kan sakna ett telefonnr.
Har ännu inte upplevt någon nertid. Var själv väldigt tveksam och testade ett konto mest för skojs skull, se hur det fungerade och så - kan inte komma på något direkt negativt än så länge (lovar docka att rapportera om min uppfattning ändras).
Yepp är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-11, 08:14 #27
Medlem

Medlem

Har använt,web 10 i 3 år, utan problem. Svarar snabbt,stått ut med mina nycker..Deras server står i Lituen har jag hört. inte säker. Jag har to sajter hos
dom. Enda problem kan vara om man inte så hag, på asp,får bara ha en...inte fler/per sajt.
ponting är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-11, 17:19 #28
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Vad är det med ASP som man inte får ha mer än en per sajt?
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:18.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017