Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Posten är rökt

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-09-26, 22:06 #21
palmiks avatar
palmik palmik är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2005
Flitig postare
palmiks avatar

Alla som klagar över höga priser bör köra på Andreas variant, den funkar jag lovar

Hävdar fortfarande att det är att skicka oförsäkrat via brev som är dyrt i Sverige. Hur citymail funkar vet jag inte, överlåter på nån annan att göra den researchen
palmik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-27, 16:10 #22
Pirate Pirate är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2004
Pirate Pirate är inte uppkopplad
Medlem

När det första en representant för Posten gör när han får reda på att ett konkurrerande bolag (DHL) kommer in på marknaden är att säga att prissänknigar kan bli aktuella så vittnar ju det om något om att priserna är för höga och de t.o.m "erkänner" det. Forskare har också konstaterat att fraktpriserna på paket är höga i Sverige när de har gjort jämförelser som bl.a hämmar internethandeln så det är ingen nyhet direkt. Men Posten är säkert glada att de har kunder som tycker deras priser är OK. Jag tycker inte priserna är OK!

Förhoppningsvis kommer Posten nu att sänka sina priser till en rimlig nivå.
Pirate är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-27, 16:51 #23
AndreasBlomquists avatar
AndreasBlomquist AndreasBlomquist är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2007
AndreasBlomquist AndreasBlomquist är inte uppkopplad
Medlem
AndreasBlomquists avatar

Reg.datum: May 2007
Om du tycker att de är höga så kanske du bör ta en kontakt med Posten också? Nu blev ju vi kontaktade men det fungerar ju också tvärt om.
Vi har i alla fall näst intill full kostnadstäckning på frakten av våra paket. Det diffar ett par kronor..
AndreasBlomquist är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-27, 20:00 #24
vco-systemss avatar
vco-systems vco-systems är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

vco-systems vco-systems är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
vco-systemss avatar

Risken är att det blir DYRARE att skicka till glesbygd/inlandet när det kommer in fler aktörer. Jag tvivlar på att det är speciellt många företag som är intresserade av att börja leverera till nån liten by i lappland, utan de kommer att försöka ta de lönsamma delarna i storstäderna (jag antar att posten gör en stor vinst på paket som skickas inom tex Stockholm).
vco-systems är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-28, 01:24 #25
palmiks avatar
Flitig postare

Flitig postare
palmiks avatar

Citat:
Ursprungligen postat av AndreasBlomquist
Det diffar ett par kronor..
Precis

Citat:
Ursprungligen postat av vco-systems
Risken är att det blir DYRARE att skicka till glesbygd/inlandet när det kommer in fler aktörer. Jag tvivlar på att det är speciellt många företag som är intresserade av att börja leverera till nån liten by i lappland, utan de kommer att försöka ta de lönsamma delarna i storstäderna (jag antar att posten gör en stor vinst på paket som skickas inom tex Stockholm).
Jo det finns nog en risk, främst kanske vad gäller leveranstider att de blir ännu sämre.

Men sen finns det ju statliga transportinitiativ för att stödja glesbygden, "gör sverige rundare" finns det väll nåt transportstödsprojekt som heter. Ifall alla behandlas lika i detta och det känns säkert från transportleverantörernas sida så bör det ju ge en rimlig servicenivå till glesbygd även i framtiden oavsett hur marknaden ser ut.
palmik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-29, 23:31 #26
naredi naredi är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2003
naredi naredi är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2003
Tror inte CityMail kommer in på denna marknad. Deras affärsidé bygger till stor del på att deras kunder skickar breven elektroniskt till dem. Sedan sköter CityMail så att de skrivs ut och distribueras till mottagaren. Poängen ligger i att utskriften sker så nära mottagaren som möjligt. Posten har i sin tur kopierat konceptet till sin tjänst eBREV.
naredi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:08.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017