FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
Det är så skönt att man har rätt på svart å vitt! Detta ska jag rama in och hänga upp på väggen. :lol: |
||
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
1. Aktiekapitalet i privata bolag är numera lägst 100 000. 2. Du behöver tunga riskkapitalister för att just kunna bränna flera miljoner på reklam. Det finns inget bolag som låter dig ta 7-siffriga belopp på faktura i efterhand utan någon säkerhet eller kreditkontroll (och med tanke på att det kommer fram att du har 100 000 i aktiekapital vid en kreditkontroll lär säljarna undra var du ska få pengarna från) 3. En konkursförvaltare tar hand om bolaget när det försätts i konkurs, en konkursförvaltares enda intresse är att dra in så mycket pengar som möjligt ur bolaget innan det läggs ner, helt opartiskt. 4. Det blir oftast allmänt känt att bolaget konkat och det tar ett bra tag innan du kan förvärva varumärke och därmed få goodwill etc. 5. Varumärke etc är oftast inga billiga grejer och kommer självklart att säljas till högstbjudande av konkursförvaltaren. 6. Ägarna bak ett aktiebolag är inte alltid avskrivna allt ansvar som vissa tror, om de hanterar bolaget utan ansvar och som i ditt exempel blåser miljoner på reklam och låt säga struntar i skatteinbetalningar så lär de med all säkerhet stå ansvariga i slutändan.
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Medlem
|
personligen så ser jag hellre att Boxman, dvdshopen, får boxman.se
bättre att han satsar på ett annat domän för Boxman har ju redan börjat arbeta in sitt namn, och den här killen tänker använda domänet till "roliga citat". skaffa ett annat namn istället! men visst...juridiskt sett så har han ju rätt till det men ändå. tänk på alla som kommer gå fel? kul för han som äger den men inte för dem som vill hyra DVD |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
1. är det mitt fel att de kommer fel? 2. är det mitt fel att boxman Sverige valt det namn? de visste att det skulle bli såhär 3. jag tänker bara lägga upp roliga citat från tvisten tills vidare, tills hemsidan är klar. |
||
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
// Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Guest
|
|||
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
"Det märkliga i det hela är också att PRV släppte igenom Boxman Sveriges bolagsregistrering, i vilken domänen www.boxman.se ingick, utan att regagera eller kontrollera detta med NIC-SE." (flashback.se)
Vad menar de egentligen med att domänen boxman.se ingick i Boxman Sveriges bolagsregistrering? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
Varumärket heter "BOX MAN www.boxman.se" sånt släpper inte PRV normalt igenom. |
||
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag läste på Flashback om det, grattis!
http://www.flashback.se/showarticle.php?id=75 |
|||
![]() |