FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tycker du borde införa olika frakt-nivåer. Att betala 99 kronor i frakt om man handlar för 99 kronor tycker jag bara känns ruskigt irriterande.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Fraktpriser är väldigt irriterande om man handlar för små summor. Ska man handlar för 200kr är det inte kul om 1/3 av totalpriset är fraktkostnader.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag beställer alltid saker online tillsammans med en kompis för att
minska på fraktkostnaden genom att dela den med någon... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
|
En försäljning för en femtiolapp eller troligen inte värd att hantera, med tanke på tiden det tar att verifiera ordern, kontrollera betalning, ev kredit- och fakturahanteringskostnad, tid att packa ordern osv osv.
Så det gör kanske inte så mycket att man tappar småkunder? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Småkunder kan vara framtidens stora kunder... Och att då mista dom redan i början är inte bra... Rules Of Acquisition 57 Good customers are as rare as latinum -- treasure them. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
|
Som konsument tycker jag det är rätt standard med fasta priser
och eventuellt fraktfritt vid större köp. Är nog bara från USA och dylikt jag kan komma ihåg jag fått betala mer pga vikt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Medlem
|
Om ni bara nämner fraktkostnaden även i varukorgen, som en egen post när de ska godkänna ordern, så ska det inte vara några problem alls. Då har kunden tom. haft med den inräknad när de ser totalkostnaden på sin order.
De kunder som inte säger sig har råd att betala 99kr i frakt kan du ju lugna med att lokala djuraffären tar 200kr mer för samma produkt. Personligen så skulle en sådan fraktkostnad inte skrämma mej. Som nämnts ovan också, att ett alternativ skulle kunna vara att höja priserna, sänka fraktkostnaden, skulle kunna vara en bra lösning, men jag tror inte på den. Ser man till en större tillverkare av pc så har de lyckats med kombinationen billigast maskiner och dyrast frakt, och de säljer mer än någonsin, så visst funkar det ta frakt. Du kan ju också införa ett bonus-system, när en kund handlat för över x-antal tusen/år så är det fraktfritt. Lyfta de fasta kunderna lite. De som bara mailar om att de inte har råd att beställa skulle jag inte ens svara på, bättre de lägger sina pengar på kattmat. Kattfolk verkar farliga, tur man inte jobbar mot dom ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Nykomling
|
någon här som skickar med bussgods.se ?
|
|||