FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Skall vi på WN tillåta försäljnings-annonser av IDN-domäner utan tillhörande "icke-IDN"? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
65 | 44.22% |
Nej |
![]() ![]() ![]() ![]() |
82 | 55.78% |
Antal röster: 147. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Medlem
|
Lindahl:" Eftersom frågan gällde huruvida försäljning utan tillhörande icke-IDN skulle vara tillåtet här så tycker jag att svaret är ganska så solklart NEJ."
Japp, precis vad jag skriver: "Men tanken på att WN.se skulle förbjuda försäljning av IDN domäner utan tillhörande icke IDN och att c:a två tredjedelar röstat för... ja jisses" För övrigt så håller jag med om vad både AnOnYmUs och stefanhansson skiver. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Administratör
|
Jag vill poängtera att syftet med denna omröstning är att under en period möta det problem gratisdomänerna skapat.
Att det kommer finnas ett värde i IDN-domäner tror jag de flesta anser, fast det är långt dit. Själv är jag mej veteligen den som hittills betalt mest för en IDN-domän på eftermarknaden så jag har full respekt för ett IDN + icke IDN paket. Långa listor med 100-tals gratis domäner känns dock inte lika intressant. Att hålla isär dem i ett eget forum som sedan inte listas i "dagens aktiva trådar" kan vara en möjlig lösning. Kanske finns det andra bättre lösningar.
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Förbjud idn tills gratis året har gått så slipper vi dessa långa listor med värdelösa namn.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Skapa en subdomän idn.wn.se där dom kan ladda upp sina listor. Så vi slipper se skiten..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Medlem
|
Domännamn kan vara värdelösa och ointressanta även som icke IDN. Visst kommer vi se listor av gratis reggade domäner till salu, men tycker det ändå är rent dumt att säga nej till att sälja en viss typ av domän. Ingen tvingar oss att läsa inläggen eller de sk. långa listorna av skräpdomäner, så det är väll bara att strunta i dom om man inte har något intresse.
Ja, från mig. Underforum, visst. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
vilket av det?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
det med testesteronet...
Jag kanske ska skriva om att jag är trött på personer som ständigt gnäller på andras inlägg, trådar och ge förslag om att dom hamnar i en timeout-box och inte kan posta inlägg på en sisådär 3 veckor. För det här är väl inte första gången du gnäller om en tråd, eller? Anledningen till att jag nu protesterar är att jag ser vad det här forumet är på väg till. Det sitter en grupp regelpoliser som ständigt ska kolla upp allting och sedan basunera ut detta i trådar så att ALLA ska se det. Likadant en grupp som ständigt postar "Jag vet bäst"-trådar. Jag tror inte jag är ensam om att märka av vart forumet är på väg. Som jag tidigare skrev så blir det en mindre grupp som kommer postar ngt ihuvudtaget till slut. Ni som varit på nätet ett längre tag kan ju dra någorlunda bra paralleller till irc och allt fungerar i en s.k "kanal" där. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|