FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Read Only
|
Hej.SuperiaClothing
Kolla upp indien eller varför inte kina finns riktigt skickliga killa där .. Kan bara tala för mig själv men skulle aldrig anlita en svensk web byrå eller ett seo företag i sverige ..Du kan hitta folk som frilansare och är duktiga i sverige bara du leta . Du behöver dina pengar till traffik när allt är klart |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Är det indierna som har gjort sidan i din signatur eller?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Read Only
|
Är det indierna som har gjort sidan i din signatur eller?
Nej det är ja själv och ja vet den ser ut som fan...Är endast gjord för google |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vi har gjort ett aktivt val att inte köpa tekniken av Kineser, det finns en rad anledningar. Men man kan väl säga såhär; Iaf man är tveksam till att handla av Svenska frilansare ska man inte ens tänka på att anlita ett kinesiskt företag
![]() Tack för ditt inlägg eg0master. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Medlem
|
Har du 100% klart för dig hur allt skall fungera finns ingen orsak att köra i Sverige. Vi funderar själva på att lägga ut delar av produktionen till andra länder men det är ganska höga kostnader ändå eftersom man måste ha en projektledare på plats.
Alla communities har samma problem. Många har bra idéer men lyckas aldrig få nog med trafik för att få igång det. Jag skulle gissa på att kostnaden baseras på följande; Hur många funktioner (bas) + antalet unika funktioner + adminfunktioner/cms + marknadsföring av tjänsten + grundbemanning + dokumentation. 500 - 1500 tkr Det går inte bygga något bra från början på mindre än 1000 timmar. Den som säger något annat ljuger. Du kan ta ett befintligt script för 10-15k och sedan utveckla funktionerna till önskad nivå. Men det tar också tid, ibland tom mer tid om man har unika önskemål hur flexibelt och skalbart projektet skall vara. Att bygga ett mini-community funkar med script + webdesigner ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Medlem
|
Frågan är ju vad du är ute efter. Att sätta ihop en Community kan vara så enkelt som att installera Joomla! med Community Builder och sedan tuta och köra och hoppas på det bästa.
Är budget en viktig poäng så är det inget dumt alternativ. Särskilt med Joomla 1.5 i faggorna. Ska det byggas från scratch skulle jag begära offerter från byråer och frilansare som jag undersökt lite närmare. För en community innebär ju ofta ett längre samarbete och då är det ju viktigt att man känner förtroende för de man ska jobba med! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
En community behöver också CMS(Content managment system) för att du ska kunna underhålla sidan efter leverans. Bara det är några hundra lök. Dessutom hittar du ingen nisse som snor lite script och petar ihop en community. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|