Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Var hitta webbhotell med riktigt snabb MySQL?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-01-20, 12:37 #21
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2006
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2006
Det här med hastigheter och MySQL är tydligen ett känsligt kapitel för en del webbhotell. Förklaringen kan vara ett fel i inställningarna i servern, som leder till onödig uppslagning av DNS-data. Detta kan pressa upp responstiden till flera sekunder, helt oacceptbla värden för en produktionssajt.
Mer om detta finns att läsa i denna tråd.
Tyvärr måste jag säga att den sagan inte fick ett lyckligt slut. jag blev helt enkelt tvungen att byta hotell till ett där responstiderna var normala. Nu har jag det så att MySQL ligger på localhost och därmed går det snabbt att kommunicera med databasen. Om jag inte hade bytt så hade inte Elprisguiden kunnat överleva som kommersiellt projekt med de responstider som mitt dåvarande webbhotell kunder erbjuda. Nu är de omorganiserat så därför vill jag inte hänga ut dem i efterhand.

Angåend access till MysQL externt så anser jag det vara en självklarhet för administration och diverse provkörningar. Att det skulle vara ett säkerhetsproblem är nonsens, i så fall skulle alla konfigurationer utom localhost vara ett säkerhetsproblem.

Mitt råd är att om man inte får bra responstider och kan komma åt sin databas utifrån så byt webbhotell. Det finns gott om webbhotell som kan erbjuda detta så man behöver inte stå ut med dålig service.

Edit:
Till Andreas: Mitt nuvarande webbhotell verkar kunna stödja det du efterfrågar. Webbland.se heter det.
Det finns ingen lista (vad jag vet) på Mysql-versioner. Borde kunna varit med som parameter på WN:s webbhotellsguide men det är svårt att få ut den infon, ens om man kontaktar webbhotellet direkt.
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-12, 12:39 #22
Andreas2 Andreas2 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jan 2007
Nykomling

Citat:
Originally posted by patrikweb@Jan 19 2007, 20:21
Om någon vill komma åt din data så skyddar inte SSL något specielt om man vet vad man håller på med.

Är det viktig data som inte får avlyssnas så ska inte ens MySQL finnas öppen över internet alls.
På vilket sätt menar du att SSL inte skyddar rent konkret?

Menar du att MySQL är speciellt känsligt eller ska man enligt dig över huvud taget inte arbeta med känslig data över Internet?
Andreas2 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-12, 12:43 #23
Nykomling

Nykomling

Citat:
Originally posted by elprisguiden@Jan 20 2007, 13:37
Förklaringen kan vara ett fel i inställningarna i servern, som leder till onödig uppslagning av DNS-data. Detta kan pressa upp responstiden till flera sekunder, helt oacceptbla värden för en produktionssajt.
Mer om detta finns att läsa i http://www.webmasternetwork.se/index...l,and,dns&s=wn.

. . .

Edit:
Till Andreas: Mitt nuvarande webbhotell verkar kunna stödja det du efterfrågar. Webbland.se heter det.
Det finns ingen lista (vad jag vet) på Mysql-versioner. Borde kunna varit med som parameter på WN:s webbhotellsguide men det är svårt att få ut den infon, ens om man kontaktar webbhotellet direkt.
Intressant att läsa om inställningen, tack!

Tack för tipset, var in och tittade på Webbland men hittade inget om SSL och deras supportforum ser tyärr rätt sorgligt ut... men ska försöka kontakta dem.
Andreas2 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017