FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tänk på att du får inte använda MS SQL Server för webbapplikationer om du kör SBS, du måste ha en processor licens för detta.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Medlem
|
Jo, men det är inget som spelar roll för mig. Kör ändå enbart MySQL. Förresten så måste jag säga att Dell var riktigt snabba,
Beställde 27:e 28:e - Ringer dem och bekräftar ordern 29:e var den klar och skickades iväg. 4:e fick jag den. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Måste varit världsrekord för dom isåfall :P
Väntar på en DL140G3 som beräknas komma imorgon, det som kommer bli kul är se vilka distar som raidkontroller fungerar bra med. Hunnit testköra servern du fått något? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Medlem
|
Japp, testkört lite smått och konfigurerat den efter mina egna inställningar. Måste säga att den fungerar mycket bra och flyter på ruskigt bra. Kommer dock inte ta den i bruk förrän om en vecka ca då den skall upp till Stockholm.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
|
Får man fråga var den ska stå? Du får köra igång något benchmark test.
Nackdelen med nya saker är att dom tar bort något annat, som på nya Dualcore/Quadcore har dom tagit bort HT stödet. Skulle vilja ha ett test på olika modeller hur MySQL/PHP klarar sig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Medlem
|
Den kommer att stå i Port80s hall i Huddinge. Håller med dig på punkten att det är synd att HT är borttagget men å andra sidan så får man ju istället en extra kärna som HT på sätt och vis var. Men å andra sidan så lär ju HT komma tillbaka längre fram.
Du får gärna tipsa om några benchmark program jag kan köra på servern. Antar att 3Dmarks inte är speciellt lämpligt ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
|
Core2 Duo verkar slå din rätt mycket.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Medlem
|
http://www.bensinpriser.nu/temp/bench/cache_mem.PNG
Mjo, tyckte resultatet var väldigt underligt där så körde en benchmark på min E6600 som enligt spec motsvarar Xeon processorn jag har i servern. 2.4ghz, 1066FSB, 4mb cache och fick ut: http://www.bensinpriser.nu/temp/bench/mine6600.PNG Fortfarrande sämre än Xeon på detta testa, men inte lika stor skillnad. Och då skall det tilläggas att min Core 2 Duo E6600 har av moderkortet klockat upp sig själv till 2.46ghz. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|