FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Nykomling
|
FSdata nere igen?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det borde ju ha gått något slags larm på FS-Data vid det här laget. Eller tänker jag snett nu?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
|
Vet inte om dom kör någon övervakning, dom lär inte göra det på kundens VPS men om hela servern dör borde dom ha larm på.
Tekniskt sätt går det ha larm på allt som hög cpu, förlite minne etc. Fast nu vet vi inte vad som dött riktigt, men är skumt att dom inte har märkt det. Men vet inte hur många VPS servrar som dött, om det bara är en eller alla. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Klockan 08.26 i morse fick jag svar på min fråga där det stod att felet var att servern var nere. Den har dock inte kommit igång än.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jag har också ett par VPS:er hos FS Data som varit nere sedan söndag vid 15-tiden - så det kan väl knappast vara en enda fysisk maskin som slocknat?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Nu verkar det vara fart på servrarna igen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
|
Alla kan ha suttit på samma NAS/SAN eller något som gått ner, förstår inte annars vad dom skulle gjort för lyckas få ner alla VPS servrar annars som tog så långtid.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
|
FSdata har i alla fall förlorat mig som kund. Jag ser inga omständigheter som skulle kunna ursäkta ett så här långt avbrott.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|