Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Bugg i LoopiaDNS

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-10-20, 10:33 #21
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Supermoderator
Marcuss avatar

Citat:
Originally posted by robertsson@Oct 20 2006, 07:12
Det finns en till mycket irriterande bugg hos Loopia. Jag flyttade för flera månader sedan och har ändrat min adress i deras system 3 gånger. Men varje gång jag reggar domäner så ändra adressen tillbaka till den gamla vilket får till följd att alla mina domäner reggas på en felaktig adress.
Jag hade samma problem hos dem tidigare. Det är tydligen ingen bug enligt dem utan de kollar mot folkbokföringen eller liknande och uppdaterar adressen utifrån det. Kontakta dem och ange vilka uppgifter du vill ha så ordnar dem det.
Oläst 2006-10-20, 11:21 #22
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Är inte det en bugg då menar du, Marcus?

:-)

Om man anger en adress så är det väl antagligen den adressen man skall använda - inte en adress som Loopia hittar någonstans och som av olika anledningar inte är korrekt?

Har man en gång angivit en adress skall den väl inte ändras automagiskt till något annat - i mina ögon en bugg, även om den kanske är avsiktlig.
Oläst 2006-10-20, 11:24 #23
Marcuss avatar
Supermoderator

Supermoderator
Marcuss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Xamda
Är inte det en bugg då menar du, Marcus?
:-)
Om man anger en adress så är det väl antagligen den adressen man skall använda - inte en adress som Loopia hittar någonstans och som av olika anledningar inte är korrekt?
Har man en gång angivit en adress skall den väl inte ändras automagiskt till något annat - i mina ögon en bugg, även om den kanske är avsiktlig.
Jag kan citera mig själv:
Citat:
Ursprungligen postat av Marcus
Jag hade samma problem hos dem tidigare. Det är tydligen ingen bug enligt dem
Om det är ett medvetet val så är det väl inte att klassas som en bug i den rätta bemärkelsen. Bug var det sista ordet jag tänkte på efter att ändrat adressen ett antal gånger och fått ett antal felaktiga fakturor.

Det är väl i fall som detta som de kan påstå att det är en feature? <_<
Oläst 2006-10-20, 11:26 #24
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Originally posted by Marcus@Oct 20 2006, 10:33
Jag hade samma problem hos dem tidigare. Det är tydligen ingen bug enligt dem utan de kollar mot folkbokföringen eller liknande och uppdaterar adressen utifrån det. Kontakta dem och ange vilka uppgifter du vill ha så ordnar dem det.
Jag har inte varit folkbokförd på adressen dom ändrar till i över 2 månader. Det blir ett dj*vla jobb att byta alla adresser.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-08, 16:28 #25
Ingos avatar
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2005
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator
Ingos avatar

Reg.datum: Jan 2005
Så då var det åter dags igen för en bugg i deras system och som alltid så kontaktar jag Jonathan som sänder det vidare till en ur personalen med ord som "rätt så omständig kund och bör behandlas väldigt varsamt." Nu var det väl inte meningen att jag skulle se deras mail konservation men rätt så komiskt att han alltid ångrar sig i slutändan och inte alls menar vad han skriver. Bad han ringa mig för att få redogöra hur han tänker men utan resultat, bättre med tid vid tangentbordet än i telefonen.

Jag har ett flertal *.se domäner parkerade hos de och hos Loopia får man välja om man vill ha fakturan genom de eller NIC. Dock har det här med faktueringen via Loopia ej fungerar som det ska då det var samma problem förra året, då blev jag lovad att det skulle fungera nästa gång domänen var på väg ut. Enligt de så ligger problemet i valet så jag gjorde förrut försvunnit ur systemet pgr av nedgradering av systemet, det enda jag har gjort är helt enkelt att jag valt att ej ha webbutrymme hos de och därmed orsaker de samtliga dessa problemen med bortkoppling av domäner och faktuering.

Jag tycker det är bättre att Loopia fixar till sina buggar med faktueringssystemet som jag påtalade Jonathan redan i oktober istället för att smutskasta sina kunder, men, men det kommer väl,
Ingo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017