Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

BulkOwner.com - feedback tack!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-09-25, 23:32 #21
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: May 2003
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar

Reg.datum: May 2003
Citat:
Edit: Såg att ditt 11-siffriga slumpmässiga verifikationsnummer började med en 0:a vilket skapade problem vid databashanteringen som i sin tur slängde bort den 0:an då den ansåg att ett tal som börjar på 0 är samma tal som ett utan den inledande 0:an Sorry Mats och tack för att du lyckades få "bingo" och därmed hitta kryphålet Problemet åtgärdat.
Varför är det allt jag som råkar ut för sånt
Tänkte väl att så förbannat korkad kan jag väl inte vara ändå
Nu skall vi testa tjänsten, återkommer i ämnet.
// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-26, 00:12 #22
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Supermoderator
Marcuss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av magic
Citat:
Ursprungligen postat av Marcus
Det finns eventuellt planer på att kombinera denna tjänst med möjligheten att använda DNS-servrar direkt via BulkOwner.com och då alltså uppdatera/hantera alla DNS-records direkt från webbgränssnittet. Är detta något som skulle vara intressant?
Ja, och bygg givetvis en parkerings funktion där du själv kan dra in lite cash och finansiera denna tjänst med. Det var det jag planerade med min, men hade inte hunnit vidare långt och orkade typ inte skriva det då jag har annat att göra.. typ kolla min nya dvd box med klassikern Shogun hela helgen :-)
Jo, intressant tanke. Men känns inte riktigt aktuellt heller eftersom det inte finns någon anledning att ändra DNS på en domän utan att peka den korrekt. Dvs endast domänregistratorerna kan dra nytta av det i någon större utsträckning.

Det skulle alltså vara om Loopia köper BulkOwner.com så kan det möjligen gå i den riktningen
Oläst 2006-09-26, 00:23 #23
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Finns det ingen möjlighet att få en påminnelse om sitt lösenord eller sitt username? Får bara ett fel att jag har matat in felm uppgifter och jag är tämligen söker på att jag gjort rätt...

Ganska trist om man skulle glömma lösenordet...
Oläst 2006-09-26, 00:31 #24
Marcuss avatar
Supermoderator

Supermoderator
Marcuss avatar

Citat:
Originally posted by Xamda@Sep 26 2006, 00:23
Finns det ingen möjlighet att få en påminnelse om sitt lösenord eller sitt username? Får bara ett fel att jag har matat in felm uppgifter och jag är tämligen söker på att jag gjort rätt...
Ganska trist om man skulle glömma lösenordet...
I dagsläget finns ingen funktion för påminnelse av lösenord. Det kommer givetvis att komma så småningom. Under den initiala ßeta-testningen hade vi dock tänkt klara oss utan det

Behöver du ditt lösenord så skicka ett email till mig på [bulkowner (at) medata.se] här nedan från den registrerade epost-adressen tillsammans med användarnamn. Det är också bra om du skickar emailet från samma Internetuppkoppling/IP-adress som användes vid registreringen av kontot.
Oläst 2006-09-26, 16:36 #25
magics avatar
magic magic är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2006
magic magic är inte uppkopplad
Flitig postare
magics avatar

Reg.datum: Jan 2006
Jag kunde inte logga in i dag, testade 3-4 ggr, sen gick jag till aktiveringslänken igen och sen testade jag att logga in igen och då fungerade det.

statistik sidan säger att jag har en domän att betala denna månad, men vad jag vet har jag ingen domän som skall betalas, alla är redan betalade, bugg?
magic är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-26, 16:49 #26
Marcuss avatar
Supermoderator

Supermoderator
Marcuss avatar

Citat:
Originally posted by magic@Sep 26 2006, 16:36
Jag kunde inte logga in i dag, testade 3-4 ggr, sen gick jag till aktiveringslänken igen och sen testade jag att logga in igen och då fungerade det.
Låter märkligt. Det enda aktiveringslänken gör är att ändra en flagga på ditt konto och den ändras aldrig tillbaka. Måste ha varit något annat i så fall. Upptäcker du liknande problem framöver så kontakta mig gärna så kan jag titta närmare på det.

Citat:
statistik sidan säger att jag har en domän att betala denna månad, men vad jag vet har jag ingen domän som skall betalas, alla är redan betalade, bugg?
Statistik-sidan är som det står "att betrakta som icke-pålitliga". Det "To be paid" räknar i dagsläget är huruvida det finns någon domän som har expiry-date denna månad samt huruvida någon domän utan expiry date har ett regdatum (år bortsett) denna månad. Endast för att ge en klarare överblick över hur många domäner som betalas per månad. Denna tar alltså inte hänsyn till huruvida du redan har betalat någon eller ej.
Oläst 2006-10-17, 08:09 #27
j0han j0han är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
Medlem

fixa så man kan använda åäö i sina domäner

(kanske stod tidigare, men ja orka inte läsa igenom för ja är sent till jobbet. :S)
j0han är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-17, 12:22 #28
Marcuss avatar
Supermoderator

Supermoderator
Marcuss avatar

Citat:
Originally posted by j0han@Oct 17 2006, 08:09
fixa så man kan använda åäö i sina domäner

(kanske stod tidigare, men ja orka inte läsa igenom för ja är sent till jobbet. :S)
Ja det har redan tagits upp tidigare i tråden (5-6:e inlägget) och avsaknad av den automatiska konverteringen till Punycode är ingen bug utan endast en feature som ännu inte är implementerad. För övrigt bör det fungera fullt ut att använda BulkOwner för dina nyinköpta .se-domäner.

Det blev för övrigt faktiskt en stor tillströmning av användare just iomed släppet av gratis IDN-domäner så detta bugtestas oundvikligen i hög fart nu. De flesta verkar dock använda det för att ha koll på sina nyinköpta domäner samt utnyttja det automatiska utskicket av temporära lösenord för att kunna ändra DNS-information relativt smidigt.
Oläst 2006-10-17, 17:45 #29
Medlem

Medlem

Jag tycker sidan är kanon Och om det funkar med åäö nu så är det ännu bättre!åja

/edit.

såg att ja måste konvertera alla domäner själv :S nåja. det kommer väl tillslut.

/edit #2

när man väljer show listed domains. är det tänkt att dom ska visas som punycode? eller kommer dom visas som riktigt senare?
j0han är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-17, 18:28 #30
Marcuss avatar
Supermoderator

Supermoderator
Marcuss avatar

Citat:
Originally posted by j0han@Oct 17 2006, 17:45
Jag tycker sidan är kanon Och om det funkar med åäö nu så är det ännu bättreåja

/edit.
såg att ja måste konvertera alla domäner själv :S nåja. det kommer väl tillslut.
/edit #2
när man väljer show listed domains. är det tänkt att dom ska visas som punycode? eller kommer dom visas som riktigt senare?
Tanken är att när stödet för automatiska konverteringen av IDN-domäner är på plats ska man själv kunna välja huruvida man vill ha listningen i Punycode eller ej.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017