Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Varning för AdLibris bluffen

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-07-04, 15:18 #21
TradeDoublers avatar
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
TradeDoublers avatar

Reg.datum: Nov 2004
Hej alla!

Givetvis tycker vi det är olyckligt om ni upplever programinformationen som otydlig. Här måste vi givetvis se över hur vi kan bli tydligare. Det är därför bra om ni mailar in sådan information till oss.

Utan att gå in på specifika kunder så är det viktigt att ni läser programinformationen innan ni börjar lägga upp annonser och textlänkar.

Det är också viktigt att ni jämför olika program i samma bransch för att få en uppfattning om vad som kan fungera bäst på just er webbplats.

Citat:
Ursprungligen postat av Blackex
Citat:
Ursprungligen postat av Lundmark
Nä, dom ger 4,5% som grund för alla sales, + att dom har en Segment-stege
Hur ser Bokus segment-stege ut? När jag tittar så står det bara segment stege: Ja. Det känns som Tradedoubler brister i sin information till sina affiliates även här.
Med alla affiliatesystem som numera finns är det nog svårt för tradedoubler att behålla sin ledande position om de inte ens kan informera sina affiliates om vilka villkor som gäller för de sammarbeten som de förmedlar...
Bokus programinformation och segmenttrappa är nu uppdaterad. Vi ber om ursäkt att denna information varit missvisande.

Mvh, Joakim
TradeDoubler är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-04, 15:38 #22
Blackexs avatar
Blackex Blackex är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2006
Blackex Blackex är inte uppkopplad
Medlem
Blackexs avatar

Jag tycker att radioaktivitet har en poäng (även om jag håller med clonix att rubriken är lite väl aftonblads utformad).

Bra Joakim/TradeDoubler! Ni har ändrat Bokus informationen. Men AdLibris information är fortfarande otydlig.

- Tittar man på översiktssidan så står det fortfarande 5% (ingenting om att det endast gäller ibland). Tänk på att alla går inte in och läser all information. Även om ni uppmanar oss att göra det här på detta forum så står det inte någonstans på sidan att man skall gå in och läsa informationen. Det enda man måste läsa och godkänna är avtalet, och där står det inte heller någonting.

- Tittar man på informationssidan för programmet så är det fortfarande otydligt. Villkoren är endast skrivna i ingressen och med liten text. Jag tror att det är detta som radioaktivitet menar är problemet.

- Och vad händer om en ny kund gör flera beställningar vid samma tillfälle? Är det endast den första beställningen som gäller då? Varför får man inte tillgodogöra sig alla ordrar för en ny kund?

- Och vad händer om man skickar besökaren till en annan sida än hemsidan? Enligt texten så får man inte betalt för det. Men i annan text uppmanas man att djuplänka.

- Vad har AdLibris för definition av kund. Om personen har registrerat sig sedan tidigare, men aldrig har handlat något. Räknas han då som kund? Det kan låta självklart, men olika företag har olika definitioner av vad en kund är. Jag har arbetat som konsult i företag där definitionen av kund har sett olika ut i olika avdelningar.

- Är det möjligt att få bättre villkor? Vissa verkar få betalt per klick, andra inte. Vad krävs för att få bättre ersättning?

Korten på bordet
Blackex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-07, 08:06 #23
radioaktivitet radioaktivitet är inte uppkopplad
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Med den rubriken så baktalar du ett företag. När det i själva verket är Du som inte satt dig in/hållt dig uppdaterad vad som gäller tillräckligt bra i deras villkor mm.
clonix: du vill bara inte fatta? Ser du inte att hela TradeDoublers och AdLibris upplägg är gjort för att man skall missa informationen? Du är jätteduktigt som alltid tittar överallt och läser och förstår alla texter. Men du måste inse att de flesta inte gör som du. Och att de som läser texten inte riktigt förstår vad som menas (som Blackex säger). Men du kanske kan förklara för oss andra?

OBS! Bluffen består i att man får intrycket av att man kan tjäna pengar med AdLibris. Men i verkligheten går inte det för de har redan alla kunder.

Citat:
Adlibris är nästan alltid snäppet billigare än Bokus, att de ger mindre provision är antagligen en av orsakerna.
jomper: AdLibris har dagligen annonser i DN och i SvD. Tror du verkligen att de inte har råd att betala ut skälig ersättning? Du lever i en drömvärld. Din ersättning är låg för att ägarna skall kunna ta ut miljonlöner.

Citat:
Det är därför bra om ni mailar in sådan information till oss.
tradedoubler: Jag skriver på ett diskussionsforum, för jag vill ventilera mina åsikter. Om ni vill veta vad jag och andra tycker vore det därför bra om ni tittar i forumet då och då. Men jag förstår samtidigt att ni helst vill att åsikter om och kring TradeDoubler mailas direkt till er och inte sprids till andra webmasters.

TradeDoubler: Var ärliga mot era affiliates och mot er själva. Skriv nu tydligt ut vilka villkor som gäller för AdLibris program.
radioaktivitet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-07, 08:27 #24
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

En sale är en sale är en sale. Jag brukar köpa mina böcker på bokus av gammal vana, men om jag blir refererad dit via en bokrekommendation så är det ju självklart att websiteägaren skall få procent eller en fast ersättning på köpbeloppet oavsett om jag är ny eller gammal kund.

Att gömma undan sådan information är bara fegt och helt rätt att de får lite skit för det här på WN tycker jag. Vem fan läser det där.. vi är ju upptagna med att koda webbsidor, inte sitta och smygnjuta av legalese-porr. Ingen har sagt att adlibris är skit, bara att de har taskiga vilkor som de inte ens själva verkar stå för eftersom det står såpass undangömt som det gör. Lägg ner med trackandet på radioaktivitet :P
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-14, 11:12 #25
Flitig postare

Flitig postare

Är det inte konstigt att TradeDoubler ändrade Bokus sida, men inte AdLibris sida? Det bekräftar det som jag säger. AdLibris sida är medvetet uppbyggd för att vilseleda.
radioaktivitet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-14, 12:13 #26
ToBad ToBad är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

ToBad ToBad är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

"Varning för AdLibris bluffen" var en bra rubrik.
Det här är ett webmasterforum först och främst, och till för oss.
ToBad är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017