Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Ny svensk spammare?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-06-15, 00:44 #1
zpD zpD är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jul 2005
zpD zpD är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jul 2005
Jag såg precis en ny kompis i SERPen, nämligen 2v.se.
De har tagit sig friheten att gå igenom sökresultat och rippa ett stycken från varje site, lite som google - fast dessa stjärnor lyckades få med lite text som t.ex. "meny" o.s.v.
Inte helt vackert så länkas heller inte siterna som fått "låna ut" sin text.
Och man har även tryckt in drösvis med adsense över texten - vilket täcker i stort sätt hela content framen.

Eftersom att man inte var så frikostig med att uppge namn så kikade jag i källkoden och fann en extreme tracker med login "svego".
Efter en snabb sökning på google fann jag svego.com - där två av deras siter nämndes, tillbehor.se och lyrix.se.
För att bekräfta detta kikat jag i källkoden och fann mycket riktigt samma login på statistikskriptet på lyrix.se som på v2.se.
NIC-SE skvallrade sedan för mig att spammern ligger på Loopia.

Jag uppmanar härmed alltså till b*js-kastning på 2v.se, tillbehor.se samt lyrix.se vars ägare uppenbarligen ämnar leva på vårt hårda arbete.

Eftersom att ingen länk till siterna finns så uppfattar jag detta som ett brott mot lagen, till skillnad från andra siter där site-rubrikerna är länkade och de därför klassas som citat med angiven källa.
Har jag fel här eller skall jag ringa Loopia och försöka få dem att stänga ned siten?

Godnatt!
zpD är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017