FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Under hösten var vi ute och letade hallar och hamnade till slut hos IBT. Alla vi var i kontakt med som gav ett seriöst intryck hade UPS inkluderat.
Om de som äger hallen redan har investerat ett par hundra tusen i en UPS som ska täcka hela hallen ligger de ju i deras intresse att sälja den tjänsten också - enklast är ju att det ingår.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Alla riktiga leverantörer har ju UPS, samt att man inte lär tjäna något på att få enstaka rack utanför UPS.
Men finns som sagt anledning att man kanske hyr ett rum utan UPS och vill ha något eget, men man hyr inte in sig hos någon "riktigt" leverantör och ber om att få utan UPS på enstaka server för spara någon krona. Skulle antagligen blivit dyrare att levera utan UPS med. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Till det tillkommer underhåll, tester, installation, styrlogik (ställverk m m) och ännu mera underhåll. Återigen en ganska stor kostnad / kund, och kvadratmeterpriset på hallen ökar med ca 20000-30000 (har inte siffrorna framför mig så det är en höftning)... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Sedan vill man ha två dieslar också om man skall kunna hävda att det är redundant. Och bägge skall vara dimensionerade så att de kan driva hela anläggningen solo om något skulle hända.
Men det känns som om vi jämför päron och vinflaskor. Det är ju helt klart olika behov och kostnader om man vill ha en 5kVA diesel med 9h driftstid jämfört med diversifierade dieslar på ca 500kVA styck med bränsletankar på 50 000 liter vardera. Det finns flera som kör en "hall" med en enkel diesel och en hobby-ups och sedan hävdar att de har äkta a+b kraft. Begreppsförvirringen är total ![]() /Mattias (som arbetar på IP-Only) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Finns ju "riktiga" generatorer som är mindre, brukar finnas vid enstaka stationer samt vissa master för gsm och liknande. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jag har inte sett IP-Onlys hallar; men jag har sett Internet Borders, InterXions och Port80s hallar (port80s hall i BGC) i Stockholm. I port80s fall har jag visserlinge inte sett själva dieseln. Jag har sett ett par andra hallar också, men inte på samma nivå. Därmed inget sagt om IP-Onlys hall. Jag har fått ett seriöst intryck av IP-only men aldrig bemödat mig med att se på hallen.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Generator kan kanske vara lite svårt att se eftersom de tenderar att stå på taket eller liknande...
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|