FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Medlem
|
Ha, ha, ha kul tråd..
En del (många) Pizzerior (vilket är välkänt) vill nog INTE att myndigheten skall kunna via ett annons företag/gratis kartongen erhålla informationen om hur många kartonger dom har fått och på detta sättet kunna beräkna hur många pizzor, Pizzerians verkliga har sålt. Totala försäljningen. Huuuummm, det är därför kanske Dagad, Makro och alla pappergrossister säljer så många pizza kartonger (dom vet ju INTE vem köparen är.) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Medlem
|
Kan man inte annonsera på insidan av locket till pizzakartongen istället? Där är det ju sällan något tryck.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag tycker att kritiken mot idén liknar kritiken mot all pappersreklam som kommer hem i brevlådan, det funkar, det vittnar reklamköparna om. Alla säger dock att de bara kastar reklamen, jag tror att pizzakartongreklam är en hyfsad idé, många äter ju på kartongen, så köparen får ju exponering.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag har köpt Pizza där de gjorde reklam för Lunds stadsnät på insidan av kartongen. Det var liksom en rätt stor överaskning att det var tryckt på insidan och man kunde inte låta bli att inte läsa. Så jag tror nog inte folk missar det precis.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Administratör
|
Slog mej just att man skulle ha en annons för "viktminskning" inne i kartongen under pizzan.
"Nu är du mätt va!? Bli av med kalorier motsvarande en pizza på vikt123.se"
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Där har vi nästa tjänst från QU :P
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hur reagerar folk när det ligger tryck som har kontakt med maten? Fast lite färgämne rensar kanske magen
![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|