FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ska faktiskt avinstallera mitt F-secure (som jag har betalat för) och ersätta det med NOD32 (warez
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Kör gratisversionen av AVG på en kontorsburk, Norton hos en släkting och Symantec AntiVirus Corporate Ed. hemmavid. Tycker Symantec är smidig och den har aldrig orsakat några problem. Vet inte hur det är med definitioner för de andra, men Symantec släpper nya ungeför varannan dag.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Verkar vara många som köper nya antivirusprogram bl.a. i samband med Aftonbladets artikel .
Jag såg tidigare ett test där de flesta stora antivirusprogram var med i en jämförelse där bl.a. Avast! och AVG fick underkänt pga att de var betydligt långsammare ut med uppdateringar gällande virusdefinitionsfiler så de skulle isåfall alltså inte skydda mot virus som går i form av blixt-meddelanden. Tyvärr hittar jag inte artikeln nu. Själv körde jag tidigare F-secure och det krånglade i princip hela tiden och deras backweb-lösning var inte alls rolig då den krashade titt som tätt. Numera kör jag McAfees antivirus-, antispam- och firewall-lösningar vilket jag är grymt nöjd med eftersom jag aldrig lägger märke till att antivirusskyddet körs längre och det är precis så jag vill ha det. Dock kostar det ju ca 600 SEK / 2 licenser för antivirus-skydd eller ca 600 för en helhetslösning med virusskydd/spyware/antispam/brandvägg.
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
F-Secure hos mig och samt hos mina kunder.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
|
Då får väl jag ta smällen då - McAfee Corporate. Visst använder även jag Nod32 på någon burk men det är mest för att testa. McAfee har ruskigt bra inställningsmöjligheter men det är väl overkill för de flesta att ratta inställningar per process t.ex. Då kan jag förstå varför man hellre kör t.ex. Nod32 eller Avast.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Nykomling
|
F-Secure (Made in Finland)
Det självklara valet när man bor i Finland ![]() /Sebastian |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag kör mcafee och har gjort det i 6 år, finns inget att klaga på där!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
hmm tror det heter Network associates - Virus scan
funkar klanderfritt...inte fått ett enda virus... har iofs grymt bra skydd på mailen från vår leverantör...sen massa trevliga brandväggar etc.... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
|
Fredrik, NAI = McAfee.
![]() |
|||