FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||||
|
|||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Se http://www.pul.nu/ för mer information. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vad gäller att anmäla till polisen och liknande myndigheter så kan det vara bra. En anmälan i sig gör oftast inte mycket men om det kommer in tusen anmälningar i samma ärende...
Dessutom bidrar det till statistiken och kan förhoppningsvis leda till ökade resurser för polisen.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
För övrigt kan nämnas att YGL är exklusiv straff- och processlag vilket betyder att brotten som finns i 5 kap. YGL (7 kap. Tryckfrihetsförordningen) är de enda brott som utgivaren kan åtalas för (vad det gäller det som publiceras). Slutligen är det värt att notera att man oavsett om man omfattas av PUL eller inte får skriva vad som helst. Exv. har ju Expressen förlorat ett mål mot en viss fd partiledare där hon utpekats som porrfilmsaktör (om jag minns rätt) och det skulle inte förvåna mig om de fälldes snart igen. PS. Som kuriosa kanna nämnas att yttrandefrihets- och tryckfrihetsbrott är de enda brott i Sverige där en jury kan finnas med i bilden. Dessutom får man dubbel prövning -- även rätten har att pröva saken. (Om juryn däremot skulle komma fram till att inget brott begåtts är detta bindande för rätten, och då kan den åtalade alltså inte fällas till ansvar.)
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Tror media aktar sig för att ta sådana risker och vad jag förstår så var det där med att publicera en bild och namn en chansning för att få sälja fler lösnummer. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|