FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Nja, Ecpat är ganska mycket mer än barnporrsfiltret.
Just filtret i sig tycker jag personligen är fel väg att gå, fast det kanske hindrar spridningen i väntan på riktiga åtgärder som att sätta dit männen bakom.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Administratör
|
Tror bestämt det bästa Epcat gör handlar om att bygga medvetenhet kring problemen och varför de finns. Först när man förstår det kan man förebygga det.
Varför sätta dom i fängelse när det bara leder till att alla på utsidan blir skyggare? Argumentet går att tillämpa på de flesta former av åtgärder. Jag är för både filtret och jobbet direkt mot leverantörer, då jag tror att de hyffsat effektivt motarbetar utnyttjandet av barnen. Respekt åt alla som deltagit, oavsett om anledningen var marknadsföringsfördelar eller en insats för saken (förmodligen lite av båda för alla deltagande?) gör det nytta.
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Lagbrott! Det är en viss skillnad att stävja saker som är olagligt! censur = granskning av budskapet i tryckt text el. film
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för tipset, vi har gått med, tycker det verkade mycket seriöst när jag kollade upp lite.
Egentligen är det väl strunt samma om man får komma med på listan bland de 100 så länge pengarna gör nytta. Jag vill verkligen att det ska finnas organisationer som Ecpat. Vi har alla en bunt egna barn, så det var liksom ingen tvekan. Jag tycker allt som går att göra för att försvåra för pedofiler och handel med barn är bra. mvh pa |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Medlem
|
Organisationen Ecpat som arbetar mot barnporr på internet kan andas ut. Ecpats hotline-verksamhet blir kvar i två år efter att 100 företag bidragit med 5000 kronor vardera.
IDG |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Även om huvudsyftet var att sponsra med pengar till ECPAT så vore det kul att veta om det blivit några extra besökare genom att vara med på listan? Har 100schysstaste.nu omtalats i media någonting?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
har väl inte varit så uppmärksammat men har skrivits lite...
http://www.idg.se/ArticlePages/20060...45_CS.dbp.asp? Dagens Industri och gett några klick iaf... http://www.100schysstaste.nu/_stats.asp |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ecpat behöver varenda krona dom kan få! En av få organisationer jag stödjer helhjärtat. Stötte själv på deras projekt då jag jobbade i Dhakka. Heder åt dem!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Såg att de startat en ny runda nu, "Sveriges 100 schysstaste företag 2007". 21 platser kvar...
http://www.100schysstaste.nu |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Finns dock bara ett företag som får det riktiga diplomet.
Med en söt ram runtom och utan att placeras random. Vilket schysst företag :-P |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|