FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Marcus - Förtydligande(Ledsen, jag klippte och klistrade lite):
Jag anser att du har fel i att dom som köper 500 för 60 000 lika gärna kan köpa för 100 000 pga att dom har en uträknad budget för vad 500 domäner genererar vs. får kosta per år. 40 000-diffen kan vara hela årsprofiten. -------- Sen står jag helt oförstående :huh: till ditt resonemang om antal domäner skulle öka. - Det är väl klart som korvspad att antalet domännamn du kan skapa ur en toppdomän är bestämd - det skapas ju inte fler möjligheter att skapa domäner för att du reglerar prisnivån! Vanligt för en "öppen för alla-domän" gäller 3-67 tecken hos vissa tlder fungerar idn-tecken, andra godtar inte helt numeriska domäner etc. Men antalet potensiella domäner kan ju alltid faställas per toppdomän. Är vi överens om det ? Enda möjligheten du som topadministrator har att reglera antalet domäner han säljer är endera genom att reformera reglerna ELLER genom prissättningen. Sänker du priset drastiskt köper folk fler, höjer du så handlar färre. Men sen kan det komma aspekter som att om han tar mer betalt har han råd att marknadsföra domänen (genom egen omsorg eller genom alternativa marnadsföringsinsatser mot ÅF-led, eller rentav sänka kostnaden för att bli ombud etc etc) (Ber om ursäkt för att jag var otydlig ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||||||
|
|||||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
Citat:
![]() Citat:
Citat:
Citat:
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Administratör
|
Julklapp för många som har många domäner! Hehe!
Nu finns det ju säkert massor av hotell som dumpar under 120 kr ! Men vill kund köpa domäner via oss för inköps pris fram till nyår så kan man ju maila mej! 5 st minimum, parkerade som ni vet vad! Kul att domänennamnets pris minskar i delen av toltalvärdet av att driva verksamhet på nätet! Jag vill att kvaliten på hostingen skall styra så jag är överlyckligt av Nic-SE's beslut! Det finns andra ombud på WN, skall inte NIC's sänkta pris ge upphov till priskrig? Ni vet vart kan man beställa och få en .se domän per (Start / Pro) konto gratis och resten kan en trogen kund koppla för inköpspris tills 1 januari 2006. Nä förresten! _____________________ Jag tycker vi tar vara på detta och låter det vara fritt fram för ombud med reklam i denna tråd! Så får vi se om WN's besökare kan få en trevlig Jul! Som sagt ombud för nic-se får göra reklam och nå WN's medlemmar för kampanjer som sträcker sig till nyår! Varken mer eller mindre! Pris per domän kopplat till ett konto med minst 50 mb utrymme, dessutom skall 14 andra domäner kunna kopplas! Priset skall löpa på Nic-SE's avtalsperiod a 12 månader! 1.* Dvs. 1 st .se domän, möjligheten att koppla 9 domäner till. 50 mb utrymme. Mail minst 10 st pop3 konto / en per domän under 12 månader! Alla avgifter skall vara inkluderade, förutom priser för dom 9 extra .se som kostar X kr styck och .com som kostar X kr styck! 2.* .se domän och parkering. 3.* .com domän och parkering. Normalt är 1.* ett paket som minst bör kosta mellan 5 och 6 tusen kronor om året, om det är .se-domäner rakt över. Självklart gäller inte ovanstående rack-kumder! Thomas
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Och gäller det bara för personer som vill köpa 5 eller fler domännamn? Varför inte låta folk köpa bara ett domännamn om det nu säljs till självkostnadspris? Blir väl inte dyrare eller billigare för dig? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Men, skit samma för att inte göra nåt otydligt! Köp ett webbside konto 12 månader så reggar vi dina domäner till självkostnadspris! Men ge det några timmar för andra kommer vara billigare jag lovar! Några hotell måste sova lite innan jul-mössan kommer på!!!
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Och varför får bara ombuden göra reklam? Vad innebär egentligen ett ombud i det här fallet. Måste det vara bolaget som kommer med erbjudandet som är ombud? (Det finns nämligen några webbhotell som har bolag inom samma koncern som är ombud - men får eller får de inte göra reklam?)
I och med att vi inte är ombud utan har valt ett strategiskt samarbete istället får vi alltså inte göra reklam?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
![]() |
![]() |