Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Double nyhetsbrev

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-11-19, 10:06 #21
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Mar 2004
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned

Citat:
Originally posted by clirre@Nov 19 2005, 10:34
Jag har använt Double i lite över en månad nu och är väldigt nöjd. De har länkar som TradeDoubler inte är i närheten av och är generösa med betalning per klick.
Det här med att få enbart svenska besökare länkade via sina betal-länkar är för mig inte ett så stort problem då jag praktiskt taget bara använder textlänkar. Ibland har jag nåt script för att läsa av språkinställningen på webläsaren för att se till att rätt länk dyker upp. En textlänk på svenska för en engelsspråkig blir ju bara störande.
Däremot fick jag min bästa annonsör avstängd (www.kulturskolor.com) utan motivation. Jag skrev till double och de sa att de inte visste. Kulturskolor har inte svarat. Vad kan det finnas för anledningar? (jag hade den på min hemsida www.gettheskill.com under Relaterat och med texten Distansutbildningar, något som de själva anger som en reklamfras).

Annonsören fick kalla fötter och avslutade samarbetet med dig. Du tog in för mycket pengar ifrån han.
hnn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-19, 12:18 #22
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Apr 2004
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar

Reg.datum: Apr 2004
Kanske skulle det vara möjligt att låta Doubles medlemmar ansöka om att få sin sida märkt som seriös/stor och låta annonsörerna därefter få möjligheten att sätta två olika ersättningar. Exempelvis använda sig av lead på de som inte är märkta och köra PPC på de mer seriösa sidorna. Då försvinner säkerligen en stor del av allt fusk som förekommer.
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-19, 13:16 #23
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2003
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2003
Citat:
Originally posted by FredrikMH@Nov 19 2005, 13:18
Kanske skulle det vara möjligt att låta Doubles medlemmar ansöka om att få sin sida märkt som seriös/stor och låta annonsörerna därefter få möjligheten att sätta två olika ersättningar. Exempelvis använda sig av lead på de som inte är märkta och köra PPC på de mer seriösa sidorna. Då försvinner säkerligen en stor del av allt fusk som förekommer.
eller åtminstone korrigera betalningsmodellen så att den inte gynnar privatpersoner mer än företagare, (se andra trådar om doubles ersättningsmodell i detta forum)
då de som driver sidor som privatpersoner ofta inte satsar lika stort och seriöst som sidor som drivs av företag.
jake är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-19, 14:49 #24
dee dee är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2004
Flitig postare

En annan idé kan vara att affiliates måste generera minst 1-2 leads/sales innan de kan börja få click provision?
Då blir det ju problem för alla som är mindre seriösa.

Har sett amerikanska nätverk göra så... vad tror ni?
dee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-19, 17:26 #25
ArreliuS ArreliuS är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2004
ArreliuS ArreliuS är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2004
Citat:
Originally posted by dee@Nov 19 2005, 15:49
En annan idé kan vara att affiliates måste generera minst 1-2 leads/sales innan de kan börja få click provision?
Då blir det ju problem för alla som är mindre seriösa.
Har sett amerikanska nätverk göra så... vad tror ni?
Bara för att man inte genererar leads/sales så är man inte seriös?
ArreliuS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-19, 18:18 #26
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Seriös kanske var fel ord. Men det är skillnad på trafik och trafik. Dom som annonserar i affiliate nätverk är mest intresserade av relevant trafik, d.v.s. besökare som är intresserad av innehållet på sidan.

Många affiliates på Double däremot är inte ute efter relevanta annonser utan annonser som ger mest betalt per klick för att kortsiktigt dra in några tior och inte bygga en bra relation till besökaren.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-19, 21:54 #27
Flitig postare

Flitig postare

seriös var nog fel ord, har iaf sett det i amerikanska nätverk å tänkte att de kan vara en ide
Oläst 2005-11-19, 21:57 #28
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Många affiliates på Double däremot är inte ute efter relevanta annonser utan annonser som ger mest betalt per klick för att kortsiktigt dra in några tior och inte bygga en bra relation till besökaren.
Tror det är ganska vanligt, man vill ju ha så hög provision som möjligt. Har själv växlat hej villt mellan olika nätverk (amerikanska) för att få bästa provision
Oläst 2005-11-19, 22:04 #29

Men det är inte alltid högst klick-provision som ger mest pengar i fickan.

Relevanta annonser som ger mindre betalt kan i slutändan bli mer lönsamma än skitannonser med 2 eller 5 gånger högre betalning. Dessutom kan det vara värt att titta företag som erbjuder betalning för lead/avslut. Har man en relevant sida är det möjligt att komma upp i uppåt 10kr/klick vid t.ex. 100 kr/avslut och 10% CR. Många webbmasters väljer då att köra reklam för en annonsör som erbjuder ersättning per klick istället föratt dom erbjuder 60 öre/klick. Vad skulle du välja 10 kr/klick eller 60 öre/klick?
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-21, 13:18 #30
milko milko är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2005
milko milko är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2005
Jag har precis hoppat på double, vi får väl se hur mkt fusk det förekommer.

Jag tycker att fuskare bör polis-anmälas, och då inte bara hota med det. Bedrägeri.

Det bästa vore om Double kunde ta fram rutiner för att skicka in polisanmälningar. Det skrämmer nog en hel del 16åringar som tror att dom ska kunna tjäna pengar åt varandra genom att fusk-klicka.
milko är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:17.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017