FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
"Given the observational study designs with the inherent possibility of residual confounding and reverse causation phenomena, a cautious interpretation of the results is recommended." Samt att den har blivit totalt såga av flera experter. Eftersom bland annat tog man inte hänsyn till om folk rökte, använde narkotika hade farliga jobb osv. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Medlem
|
Man väljer väl alltid att se det man vill se? Har alltid haft svårt att tro på alla studier, var väl för bara några år sedan som det var livsfarligt med vanlig potatis också?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Det har i alla fall jag. Jobbade i 4 år varav 2 i processavdelningen där jag från komjölk processade klar mjölk. Det enda som tillsätts är A+D-vitamin i Mini-, Lätt- och Mellanmjölk. Och ej i de ekologiska varianterna. I låglaktosmjölk tillsätts ett enzym som bryter ner mjölksockret och i sura produkter som fil och yoghurt tillsätts en syrakultur som sedan får jobba en dag. Fårullen skulle alltså bara kunna ramla in i mjölken på bondgården vilket också är lite svårt då alla livsmedelssystem måste vara slutna system. Mjölken pumpas dessutom genom ett filter. Alltså måste kon äta fårull för att det ska hamna i mjölken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det var definitivt mer än vad jag visste. Inte för att det spelar någon som helst roll, men festligt!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vad skulle det ha för betydelse för någonting alls om jag får fråga? Förutsatt att det stämmer vill säga.
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Så vad det betyder för dig kan väl bara du avgöra. Personligen undviker jag företag som sysslar med sånt utan att vara ärliga med det och visa på om det finns konsekvenser utav det eller ej. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |